All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

joi | 3 decembrie | 2020
1.6 C
București

A crescut numărul celor care și-au luat animale de companie în lockdown

Perioada de lockdown cauzată de pandemia COVID-19 a influențat achiziționarea sau adoptarea unui animal de companie: 17% dintre posesorii de câini și 16% dintre posesorii de pisici au declarat că au luat un animal de companie în gospodărie în timpul stării de urgență.

Principalul factor care îi determină pe românii din mediul urban să îşi ia un animal de companie este de natură emoţională, 57% dintre respondenţi spunând că alegerea lor este determinată de dragostea pe care o simt pentru animale, în vreme ce 14% dintre aceştia au adus un animal de companie în gospodărie la dorinţa unui alt membru al familiei, în special a copiilor.

Întrebaţi cât de apropiaţi se simt de animalele de companie proprii, respondenţii au poziţionat animalul de companie pe locul patru în lista apropiaţilor, după soţ/soţie/partener, copii, părinţi, considerându-se mai apropiaţi de animalul lor de companie decât de fraţi/surori, prieteni sau nepoţi. 

66% dintre posesorii de animale de companie au câine

Câinele este cel mai comun animal de companie deţinut la nivelul gospodăriilor din mediul urban, datele arătând că 66% dintre posesorii de animale de companie au câine, în vreme ce 58% au pisici, 12% papagali sau alte păsări, 11% au peşti, lista fiind urmată de cei care deţin iepuri (8%), broaşte ţestoase (4%), hamsteri (3%) şi porcuşori de Guinea (2%).

- PUBLICITATE -

Românii din mediul urban deţin în mare parte câini de talie medie, cu vârste între 1 şi 3 ani, astfel că rasa cea mai răspândită este Bichonul, urmată de câinii maidanezi şi rase încrucişate (metis).

În ceea ce priveşte caracteristicile pisicilor, cele de talie medie sunt cele mai populare în rândul deţinătorilor de pisici din mediul urban.

În mod particular, bărbaţii din segmentul de vârstă 36-45 deţin semnificativ mai multe pisici de talie medie faţă de totalul deţinătorilor de pisici din mediul urban.

Cele mai răspândite pisici sunt cele europene (maidaneze), urmate de rase încrucişate şi Birmaneză.

Profilul deţinătorului de animale de companie este de asemenea caracterizat de faptul că segmentul de vârstă 46-55 se remarcă prin deţinerea de câini şi pisici cu vârste mai mari de 11 ani, iar familiile cu 5 sau mai mulţi membri deţin semnificatv mai mulţi câini decât totalul deţinătorilor de câini.

Datele au fost publicate în studiul „Atitudini şi comportamente ale românilor din mediul urban privind animalele de companie”, realizat de Asociaţia Română a Producătorilor de Hrană pentru Animale de Companie (ARPAC) în luna august 2020.

- PUBLICITATE -