Utilizarea pungilor de plastic va crește puternic până în 2030. Vinovați, retailerii de modă online!

Retailerii de modă online au livrat anul trecut 2,9 miliarde de pungi de plastic către cumpărătorii europeni din cele mai mari șase piețe, echivalentul a 7,8 milioane de pungi pe zi

Retailerii de modă online au livrat anul trecut 2,9 miliarde de pungi de plastic către cumpărătorii europeni din cele mai mari șase piețe, echivalentul a 7,8 milioane de pungi pe zi, accentuând decalajul dintre comerțul fizic și cel online în eforturile de reducere a utilizării plasticului.

O analiză realizată de Development Economics, la solicitarea DS Smith arată că Marea Britanie utilizează cel mai mare număr de pungi de plastic pentru livrările e-commerce. Mai exact, anul trecut, s-au folosit cu 150 de milioane mai multe pungi de plastic decât în Germania, a doua cea mai mare piață.

Estimările arată că utilizarea pungilor de plastic va crește cu 47% până în 2030, pe măsură ce comenzile online pentru articole vestimentare devin din ce în ce mai numeroase. Astfel, până în 2030, 4,2 miliarde de pungi de plastic vor ajunge anual la consumatorii europeni, ceea ce înseamnă un total de 21,8 miliarde de pungi în următorii cinci ani.

Doar 7% dintre pungile utilizate în e-commerce-ul de modă din cele șase piețe analizate sunt refolosite sau reciclate. Restul de 93% ajung la groapa de gunoi sau sunt incinerate – echivalentul a 2,6 miliarde de pungi doar anul trecut. Pe măsură ce e-commerce-ul crește și rata de reciclare rămâne scăzută, până în 2030, alte 3,8 miliarde de pungi de plastic vor ajunge anual în gropile de gunoi sau vor fi incinerate.

Mai multe țări europene au introdus legislații pentru limitarea utilizării pungilor de plastic în retail-ul tradițional – precum taxa pe pungile de plastic din Marea Britanie, implementată începând cu anul 2015. Cu toate acestea, odată cu orientarea cumpărătorilor către mediul online, tot mai multe pungi de plastic sunt folosite pentru e-commerce.

CITEȘTE ȘI | Poşta Română îţi aduce coletele Fashion Days în oficiile poştale

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...