Vânzările de autoturisme și vehicule comerciale ușoare noi din România vor încheia anul 2023 pe creștere, estimată la circa 7% comparativ 2022, însă producția auto locală va fi pe minus, arată datele PwC.
În trimestrul al doilea, vânzările de autoturisme au crescut cu 13,8% față de același interval al anului trecut și cu 59,6% față de aprilie-iunie 2020, perioadă afectată de pandemie.
Creșterea de 7% a vânzărilor preconizată pentru acest an plasează România pe locul doi în regiune, după Ungaria (7,7%) și înaintea Slovaciei (6,8%), Poloniei (3%) și Cehiei 2%.
Cu o creștere de 45,9% în primul semestru din 2023 față de intervalul similar din anul trecut, Dacia a vândut mai multe mașini decât următoarele cinci mărci la un loc în această perioadă.
Până în 2022, România s-a plasat pe locul al treilea în Europa Centrală după nivelul producției auto, după Cehia și Slovacia și înaintea Poloniei și Ungariei. Anul acesta însă va scădea un loc, pe patru, fiind depășită de Polonia, iar până în 2026 ar urma să fie surclasată și de Ungaria.
Producția din cele cinci state din Europa Centrală analizate a crescut în primul semestru cu 16,9%, față de primele șase luni din 2022, la 2,1 milioane de unități. Rata de creștere prognozată pentru întreg anul este de 9%.