Retailul alimentar din România ar putea depăși 142 miliarde lei în 2021

Lidl a devenit liderul pieței de retail alimentar după cel mai mare avans anual, nominal și procentual din top 10

Cifra de afaceri a retailului alimentar a crescut cu aproape 10% față de 2019 și a fost cu 97% peste rezultatul din 2011, arată datele KeysFin.

Pentru 2021 analiștii KeysFin estimează depășirea pragului de 142 miliarde lei pe fondul avansului consumului dar și a accentuării presiunilor inflaționiste.

Industria de retail alimentar a avut per total o forță de muncă de până la 225 mii angajați în 2020, dintre care cei mai mulți lucrau pentru Profi, respectiv aproape 18 mii persoane.

Numărul de companii a înregistrat o creștere cu 1% față de 2019, ajungând la 53.6 mii de companii în 2020.

Lidl a trecut peste Kaufland în pandemie

Lidl a devenit liderul pieței de retail alimentar după cel mai mare avans anual, nominal și procentual din top 10 (de 3,1 miliarde lei, respectiv 32%), la 12,9 miliarde lei în 2020.

Fostul lider, Kaufland a coborât pe poziția a doua după o creștere anuală de 960 milioane lei, respectiv 8%, cu o cifră de afaceri de 12,8 miliarde lei în 2020.

Kaufland a rămas însă cel mai profitabil jucător din piață, cu un profit net de 970 milioane lei, respectiv 19,7% din total.

Pe locul al treilea după cifra de afaceri a fost Carrefour cu 9 miliarde lei respectiv 7% din total, urmat de Profi (cu 6,8% din total) și Mega Image care și-a păstrat cota de piață de 5,6% din total în 2020.

Cele mai mari 10 companii din retailul alimentar au avut o cifră de afaceri cumulată de 73 miliarde lei, generând peste 56 % din cifra de afaceri totală a pieței în 2020.

Odată cu creșterea cifrei de afaceri, a crescut și profitabilitatea astfel că, în 2020, profitul net al companiilor din domeniu a înregistrat o creștere cu 14% în comparație cu anul precedent.

Profitul cumulat a fost cu 334% mai mare decât în 2011, ajungând la 4,9 miliarde de lei.

Primii 10 jucători au înregistrat cumulat un profit net de 2,5 miliarde lei, ceea ce a constituit aproape 52% din total în 2020.

Rezultatul net (profit net minus pierdere netă) s-a îmbunătățit semnificativ de la o pierdere de peste un miliard de lei în 2011, la un rezultat net pozitiv de 4,1 miliarde lei înregistrat în 2020.

CITEȘTE ȘI: Cifra de afaceri a companiilor care dețin parcuri de retail a scăzut cu 9.5%

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...