Prețul serviciilor de curierat va suferi majorări iminente, pe fondul creșterii inflației și a scumpirilor la combustibili, gaze și energie electrică, arată datele Innoship.
În acest context, și piața de e-commerce va traversa o perioadă de presiune sporită, în contextul creșterii prețurilor la serviciile conexe.
Majorarea prețurilor serviciilor de curierat vine într-un context dificil, în condiţiile în care mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 9,33%, cele alimentare cu 8,84%, iar serviciile cu 6,08%.
Rata anuală a inflaţiei a urcat la 8,53% în luna februarie 2022, de la 8,35% în ianuarie, potrivit datelor publicate recent de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Potrivit estimărilor Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde euro la finalul anului 2021.
Este cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde euro.
Totuși, creșterea a fost ușor sub previziunile inițiale potrivit cărora s-ar fi așteptat o creștere cu 15% și vânzări online în valoare de 6,5 miliarde euro la final de an.
Competiția în mediul onlineva deveni tot mai acerbă
Potrivit ultimului raport Eurostat publicat în ianuarie 2022, 88% dintre români au utilizat internetul cel puțin o dată în 2021, în creștere de la 85% cât era procentul înregistrat în 2020.
44% dintre utilizatorii de internet au făcut cel puțin o cumpărătură online în 2021, procentul fiind cu 1% mai mic decât în 2020, dar – per ansamblu – numărul cumpărătorilor online a crescut.