Anul trecut, clienții Revolut din România au cheltuit cel mai mult la cumpărături, cu peste 20% din volumul total tranzacționat.
Alți 15% au achiziționat alimente și bunuri de uz casnic din supermarket-uri, iar 14,7% au cheltuit pentru divertisment.
Cele mai mari creșteri de buget față de 2020 au fost înregistrate la categoria cheltuieli generale (+326%), pentru divertisment (+123%) și călătorii (+111%).
Peste 30 de milioane de tranzacții au fost efectuate în magazine alimentare și supermarket-uri, cu o valoare totală a tranzacțiilor de 310 milioane euro.
Urmează tranzacțiile pentru servicii de transport – 19,4 milioane de tranzacții (+73% față de 2020) și 179 milioane euro.
În plus, utilizatorii români au cheltuit pentru călătorii peste 126 milioane euro, adică dublu față de bugetele alocate acestei categorii de cheltuieli, în 2020, și cu 80% mai mult decât în 2019.
Cheltuielile cu serviciile de tip restaurant (cafenele, baruri, restaurante) s-au apropiat de 180 milioane euro, o creștere cu 103% față de 2020 și cu 150% față de anul 2019.
Plăți digitale și fizice, în procente aproape egale
Plățile online au fost superioare ca număr de tranzacții și ca volume tranzacționate față de plățile fizice, exceptând perioada de vară.
Pe parcursul celor 12 luni, 51% din sumele tranzacționate prin Revolut de către clienții români au fost plăți digitale, în timp ce 49% au fost plăți fizice.
Prin prisma raportului plăți fizice/ plăți digitale, iulie 2021 a fost luna record, cu 57,5% din cheltuielile realizate de clienți în locații fizice.
În schimb, în noiembrie, comerțul digital a atras 58,4% din totalul sumelor tranzacționate, în timp ce plățile fizice doar 41,6%.
La nivelul anului 2021, volumul total al plăților digitale a fost cu 86,5% mai mare față de 2020, în timp ce plățile fizice au crescut cu 56%.
Interesant este că plățile digitale au fost preferate pentru tranzacții cu valori medii mai mari (29 euro/ tranzacție efectuată digital vs. 15 euro tranzacție fizică).
Cea mai spectaculoasă creștere au înregistrat-o, însă, plățile cu telefonul, care au progresat de aproape 5 ori ca număr de tranzacții, în 2021 față de 2020.
Valoarea medie a unei tranzacții cu smartphone-ul, în 2021, a fost de aproximativ 97 euro.
În privința retragerilor de la ATM, sumele tranzacționate și numărul total al tranzacțiilor au continuat să crească, în 2021 comparativ cu 2020.
Retragerile de la ATM-uri au reprezentat 5% din totalul tranzacțiilor, la nivelul anului.
Cum arată utilizatorul Revolut în România?
Utilizatorul român al cardului Revolut provine din segmentul de vârstă 25-34 de ani (33%) și locuiește în București sau într-unul dintre orașele mari.
Aceste face aproximativ 16 tranzacții /lună prin intermediul Revolut, în principal pentru cumpărături zilnice de produse alimentare.
Alte plăți merg către transport și servicii conexe (Bolt, Uber, OMV), shopping (eMag), servicii de livrări mâncare (Glovo, FoodPanda), dar și pentru călătorii (Booking.com).