În aprilie 2020, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au înregistrat o scădere de 76,3% de la an la an, arată cele mai recente date ACEA (Asociația Producătorilor de Automobile din Europa).
Prima lună completă cu restricții impuse de epidemia de COVID-19 a dus la cea mai puternică scădere lunară a cererii de mașini de la începutul înregistrărilor, așa cum Money Buzz! Europa anunța într-o analiză de ieri.
Cu majoritatea showroom-urilor din UE închise pentru întreaga lună, numărul de mașini noi vândute a scăzut de la 1.143.046 de unități în aprilie 2019 la 270.682 de unități luna trecută.
Cele mai mari pierderi în Italia și Spania
Fiecare dintre cele 27 de piețe ale UE au înregistrat scăderi cu două cifre în aprilie, dar Italia și Spania au suferit cele mai mari pierderi, înmatriculările auto scăzând cu 97,6% și, respectiv, cu 96,5%.
Cererea a scăzut cu 61,1% în Germania, în timp ce Franța a înregistrat o contracție de 88,8%.
Din ianuarie până în aprilie 2020, cererea pentru autoturisme noi la nivelul UE s-a contractat cu 38,5%, din cauza impactului negativ al coronavirusului în rezultatele din martie și aprilie.
2.424.955 autovehicule nu au mai fost produse în luna aprilie
Până în prezent, pierderile de producție din întreaga UE datorate închiderii fabricilor auto se ridică la cel puțin 2.424.955 autovehicule. Această cifră include autoturisme, camioane, autoutilitare, autobuze și autocare.
Durata medie de oprire a activității fabricilor este de 30 de zile lucrătoare în acest moment.
În România, cele două fabrici auto au fost închise pentru 31 de zile, fapt ce a dus la 68.673 de autovehicule care nu au mai fost produse.