Studiu: Anul acesta vom cheltui 1.000 de lei pentru cadourile de Crăciun

Sondajul anual efectuat de Compari.ro în rândul populației adulte din România cu acces la internet, caută să determine și în acest an care sunt cadourile prin intermediul cărora intenționăm să-i surprindem pe cei dragi, prieteni și cunoștințe, în contextul în care se apropie Black Friday, evenimentul care dă startul cumpărăturilor de Crăciun.

În medie, cumpărăm cadouri pentru 10-11 persoane

Luând în considerare ultimii 4 ani, Crăciunul de anul acesta al internauților va fi probabil „cel mai bogat” de până acum. Utilizatorii de internet intenționează să ofere cadouri, în medie, unui număr de 10-11 persoane, iar bugetul pentru cadouri este cel mai mare din ultimii 5 ani.

Comparativ cu anul trecut, când suma medie cheltuită a fost de 730 de lei, potrivit analizei Compari.ro, anul acesta intenționăm să cheltuim în medie 1.011 lei pentru cadouri, depășind cu mai mult de 440 de lei bugetul de acum patru ani.

Pe lângă familia restrânsă și extinsă oferim cadouri mai ales prietenilor, în timp ce cadourile făcute colegilor de muncă sunt mai puțin întâlnite.

Surse de informare: ofertele magazinelor online mari, pagini de comparare a prețurilor și motoare de căutare web

O noutate este rolul din ce în ce mai important al site-urilor de comparare de prețuri: cu toate că utilizatorii de internet români preferă să se informeze direct căutând prin ofertele marilor magazine web, în 2019 utilizarea site-urilor de comparare a prețurilor (de ex. Compari.ro etc.) a devenit cea de-a doua sursă de informare (63%), înainte de căutarea produselor prin motoarele de căutare online „tradiționale” (precum Google, Bing etc.) (51%).

Utilizatorii de Internet preferă să cumpere online

71% dintre utilizatorii de internet români intenționează să comande de la un magazin online din țară și în acest an, dar 19% au în vedere și anunțurile online. (de ex. în cazul cumpărării de la o persoană fizică).

Doar 9% dintre utilizatorii de internet intenționează să comande de la un magazin online din străinătate.

Cei care nu comandă produsul de pe internet după efectuarea unei căutări online, își vor face cumpărăturile și în acest an în mall-uri (52%) sau în magazine tradiționale, de specialitate (22%).

Bărbații sunt predispuși să comande din străinătate, în timp ce femeile, tinerii și pensionarii preferă să facă cumpărături în mall-uri.

Achiziționarea cadourilor este un proces complex

Black Friday este cea mai populară în rândul utilizatorilor de internet români (34%). Începerea timpurie – încă din octombrie – atrage doar 6% dintre utilizatorii de internet, în timp ce 24% tind să amâne cumpărăturile până în ultimul moment.

Amânarea este cea mai frecventă în rândul cumpărătorilor cu vârsta sub 30 de ani, precum și în cazul bărbaților. În zilele care preced sărbătorile, aceștia întârzie cu cumpărăturile atât de mult, încât sunt șanse mari să aleagă până la urmă să-și facă cumpărăturile în mod tradițional, făcând shopping în mall-uri.

Femeile încep din timp cumpărarea cadourilor și își extind cumpărăturile până la jumătatea lunii decembrie în speranța celor mai bune oferte.

În schimb, cumpărătorii de sex masculin preferă să achiziționeze cadourile în bloc, concentrându-se pe o anumită perioadă specifică/ promoțională.

Prin urmare, în rândul acestora, Black Friday – ca ocazie – este mult mai populară (40%) pentru cumpărăturile de cadouri, decât în rândul femeilor (28%).

Decidem pe baza raportului calitate-preț, dar credem în continuare în cadourile clasice

Alegerea cadoului potrivit pentru Crăciun nu este niciodată o sarcină ușoară. Pe lângă criteriul prețului devin din ce în ce mai importante de la an la an și alte aspecte: în acest sens, majoritatea (37%) iau decizii în baza raportului calitate-preț al produsului, care urmează oferit drept cadou, monitorizând în mod continuu evoluția prețului articolului respectiv, pentru a prinde cea mai bună ofertă.

În perioada promoțiilor de Black Friday, cumpărăm mai mult pentru noi înșine

În acest an, 34% dintre utilizatorii de internet activi mizează pe promoțiile de Black Friday din noiembrie, în speranța unor oferte avantajoase și a unei game largi de produse. În același timp, în perioada promoțiilor de Black Friday, în general clienții nu își cumpără deja cadourile de Crăciun, ci își fac propriile achiziții care au fost amânate pentru perioada promoțională.

În consecință – deși sezonul de sărbători începe cu Black Friday – utilizatorii de internet români intenționează să-și cumpere în noiembrie în primul rând smartphone-uri, tablete (54%), produse electronice de larg consum (45%) și electrocasnice mari (40%). După ce și-au făcut propriile achiziții, aceștia încă răsfoiesc ofertele pentru idei și cadouri de Crăciun, dar pentru achiziționarea surprizelor pentru Crăciun, mulți așteaptă până la primirea salariilor de la începutul lunii decembrie.

De obicei, bărbații mizează pe un preț promoțional pentru o anumită categorie de produse sau un anumit produs, în timp ce femeile sunt mai deschise, și se uită la toate produsele cu preț redus.

MONEY BUZZ | ȘTIRI BUSINESSȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...