95% dintre românii din mediul urban intenționează să plece în vacanță

95% dintre românii din mediul urban intenționează să meargă în vacanță anul acesta, arată un studiu realizat de Starcom România.

Anul trecut, 6 din 10 români utilizatori de internet din mediul urban și-au dus la îndeplinire planurile de vacanță. Pentru restul, ultima vacanță a fost în urmă cu un an sau doi, înainte de începerea pandemiei.

Principalele motive pentru care aceștia au renunțat la vacanța din 2020 au fost restricțiile impuse de autorități (52%) ți protejarea sănătății proprii și a celor dragi (36%).

Dintre românii care au fost în vacanță anul trecut, jumătate au declarat că au organizat mai puține plecări față de anii dinainte de pandemie.

Cum s-au schimbat vacanțele românilor

2020 a fost anul vacanțelor în familie: 8 din 10 românii din mediul urban au preferat să călătorească cu familia sau cei apropiați pentru a se simți în siguranță.

Majoritatea au renunțat la destinațiile dorite din cauza restricțiilor de circulație (74%) și au călătorit cu propria mașină din motive de siguranță (76%).

În plus, au evitat în mod intenționat anumite țări cu risc ridicat (70%), au organizat șederi mai scurte (55%) și au preferat camping-ul și spațiile deschise (52%).

Comparativ cu perioada pre-pandemică, în 2020, românii din mediul urban și-au petrecut vacanțele în locații mai puțin accesibile, atât din punct de vedere geografic, cât și financiar.

Pe de altă parte, dorința de a-și petrece vacanța descoperind noi locuri și țări, interacționând și conectându-se cu alte persoane a scăzut în timpul pandemiei, din cauza preocupării pentru sănătate.

Similar, a scăzut interesul pentru locații animate, în timp ce a crescut cel pentru vacanțele petrecute acasă.

A crescut interesul pentru vacanțele în țară

În perioada pandemiei, a crescut interesul pentru vacanțele petrecute în România. În topul destinațiilor preferate se află litoralul, urmat de Brașov și Prahova.

În paralel, românii din mediul urban care au continuat să își petreacă vacanțele în străinătate au optat pentru destinații precum Bulgaria, Grecia și Turcia.

Românilor le este dor de vacanță

Majoritatea romanilor din mediul urban declară că le este dor de vacanță, indiferent dacă au renunțat la ea anul trecut sau nu. Sentimentul este mai acut printre femei și tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani.

Peste 90% vor să își petreacă vacanța în România, în destinații precum litoralul, zonele montane sau Maramureș, în timp ce Grecia rămâne cea mai populară destinație externă.

Preocuparea pentru sănătate și siguranță rămâne prioritară, în special în rândul persoanelor mature, cu vârsta peste 55 de ani, așa că vor petrece vacanța în țară (51%).

Alte motive invocate includ costurile reduse, mai ales de segmentul de vârstă 25-44 (38%), lipsa obligativității unui test COVID, un motiv suținut de cei cu vârsta cuprinsă între 35 și 44 de ani (38%) sau dorința de a susține economia locală, mai prezentă printre respondenții de peste 55 de ani (38%).

Per total, românii par optimiști, 67% dintre ei se simt mai confortabil față de anul trecut să plece în vacanță.

- Publicitate -

Brandul românesc 5 to go urcă pe locul 7 în topul european al cafenelelor

Brandul românesc 5 to go, care a depășit recent borna de 600 de locații deschise, urcă pe locul 7...

Mai bine de jumătate din angajații la stat au vârsta cuprinsă între 45 și 65 ani

În sectorul public, majoritatea persoanelor sunt de vârstă mai înaintată, 54% dintre persoanele din categoria de vârstă 46-55 ani...