Majoritatea magazinelor online europene (94%) au cinci sau mai multe erori pe paginile lor de plată, arată o analiză Stripe.
Platforma a analizat 800 de site-uri de top din Marea Britanie, Germania, Franța, Spania, Suedia, Italia, Polonia și Olanda.
Europenii se așteaptă la o experiență de plată rapidă și intuitivă, 21% spunând că vor renunța la o achiziție dacă checkout-ul durează mai mult de un minut.
Comercianții nu reușesc să treacă acest test de un minut, 44% dintre consumatori spunând că, în medie, le ia mai mult de trei minute pentru a finaliza o achiziție.
Drept urmare, aproape unul din cinci (17%) cumpărători online au abandonat o achiziție în ultimul an din cauza unui proces îndelungat de plată.
Unele dintre cele mai frecvente erori sunt neacceptarea portofelelor digitale și lipsa unei tastaturi numerice pentru introducerea numerelor de card pe dispozitivele mobile.
O altă eroare gravă este permiterea operării tranzacțiilor având numere de card sau date de expirare incorecte.
Pagini de checkout care frustrează clientul
42% dintre companii au făcut cel puțin trei greșeli la formatarea informațiilor de plată sau la afișarea mesajelor de eroare.
Aceste greșeli includ lipsa avertizării clienților în cazul în care aceștia au introdus un număr de card invalid sau dacă au încercat să plătească cu un card expirat
61% nu au acceptat completarea automată a adresei și 9% nu au acceptat nici completarea automată a adresei, nici completarea nativă a adresei.
10% din paginile de plată nu au permis clienților să-și folosească în mod implicit adresa de facturare ca adresă de expediere.
75% nu au permis clienților să-și salveze informațiile de plată pentru o utilizare ulterioară.
Lipsa optimizărilor pentru smartphone
Peste o treime (37%) dintre consumatori afirmă că își fac majoritatea cumpărăturilor de pe un dispozitiv mobil.
Cu toate acestea, 89% din paginile de plată analizate nu au acceptat Apple Pay, iar 85% din paginile de plată nu au acceptat Google Pay.
20% dintre site-uri nu au pus la dispoziție o tastatură numerică pentru a facilita introducerea numărului de card pe dispozitive mobile.