All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

vineri | 22 ianuarie | 2021
1.5 C
București

88% dintre elevi vor să se întoarcă în bănci, la școală

Conform unui sondaj realizat de World Vision, jumătate dintre elevi consideră că şcoala este pregătită să se redeschidă asigurând dezinfecţia spaţiilor comune din şcoală şi a sălilor de curs.

Copiii îşi doresc întoarcerea la şcoală considerând în proporţie de 88% că au tot ce este nevoie pentru a se întoarce în siguranţă la şcoală.

Peste jumătate dintre elevi (55%) ar fi fericiţi să se întoarcă în bănci la şcoală.

În contextul creşterii numărului de cazuri de COVID-19, aproape o treime (32%) din copii consideră că şcolile ar trebui păstrate deschise, cu respectarea tuturor măsurilor de protecţie recomandate de autorităţi şi 39% cred că şcolile ar trebui închise doar în zonele cu risc crescut de infectare.

Și profesorii cred că întoarcerea la școală este „safe”

Un procent de 84% dintre cadrele didactice consideră că şcoala este pregătită să se redeschidă asigurând dezinfecţia spaţiilor comune din şcoală şi a sălilor de curs, materiale dezinfectante pe holuri, la intrare şi în toalete, distanţarea fizică în clasă şi măşti pentru tot personalul şcolii, copii şi profesori.

Totodată, 80% dintre cadrele didactice consideră că au tot ce este nevoie pentru a se întoarce în siguranţă la şcoală.

Ce vor copiii după întoarcerea în bănci

Peste jumătate (52%) din copii au nevoie ca, atunci când revin în bănci, recuperarea materiei să se facă într-un ritm care să nu îi suprasolicite.

O treime (32%) afirmă că au nevoie de susţinere din partea cadrelor didactice pentru recuperarea lacunelor înregistrate în timpul şcolii online şi de adaptarea conţinutului educaţional la timpul rămas până la finalul anului şcolar.

Ce vor profesorii după întoarcerea la catedră

Nevoile cadrelor didactice în contextul revenirii în format fizic, la catedră se referă în primul rând la respectarea măsurilor impuse de autorităţi şi regulilor instituite în şcoală, în context contextul COVID-19 (88%).

Totodată, 62% din cadrele didactice au nevoie de soluţii de adaptare a conţinutului educaţional în timpul rămas până la finalul anului şcolar din partea Ministerului Educaţiei, dar şi de sprijin din partea părinţilor în procesul de învăţare, în vederea recuperării lacunelor acumulate de elevi, astfel încât aceştia sa înţeleagă importanţa continuării procesului educațional în ritmurile decise de Minister, prin trimiterea copiii la şcoală şi asigurarea condiţiilor necesare învăţării acasă.

Care sunt temerile copiilor şi profesorilor legate de reîntoarcerea la şcoală?

Aproape 42% din elevi se tem că revenirea la şcoală va presupune un ritm rapid de predare – învăţare – ascultare, o treime sunt îngrijoraţi că va fi multă materie de recuperat şi un sfert că nu vor fi capabili să facă faţă stresului.

Temerile cadrelor didactice legate de reîntoarcerea la şcoală se referă la lacunele mari în rândul elevilor acumulate în perioada şcolii online (61%), implicarea scăzută a părinților pentru a susține eforturile școlii în scopul recuperării materiei (49%), volumul mare de materie ce trebuie recuperată (45%) şi suprasolicitarea elevilor (43%). Peste un sfert din cadrele didactice se tem de aşteptările nerealiste din partea conducerii şcolii şi a Inspectoratelor Şcolare Judeţene.

Copiii şi profesorii au fost afectaţi psiho-emoţional de închiderea fizică a şcolilor

În perioada şcolii online copiii au fost afectaţi psiho-emoţional. În această perioadă (adesea şi aproape tot timpul) aproximativ o treime din elevi au fost stresaţi şi s-au plictisit acasă, aproximativ 20% s-au simţit confuzi, au fost îngrijoraţi şi trişti, iar 25% dintre ei au gestionat doar rareori sau deloc problemele cu care s-au confruntat.

Pe perioada susţinerii cursurilor online, adesea sau aproape tot timpul unul din cinci cadre didactice (20%) a fost îngrijorat şi stresat şi unul din 10 a experimentat tristeţea şi teama.  16% dintre cadrele didactice nu au fost mulţumiţi niciodată sau au fost rareori mulţumiţi de modul în care au utilizat tehnologia digitală pentru predarea online, iar 12% nu s-au adaptat niciodată sau s-au adaptat rareori bine situaţiei.

Un număr de 1490 de elevi de gimnaziu şi liceu din mediu urban şi rural şi aproape 500 de profesori au răspuns sondajului efectuat de Fundaţia World Vision România în perioada decembrie 2020- ianuarie 2021.

- PUBLICITATE -