80% dintre români caută constant noi oportunități pe site-urile de joburi

80,5% dintre candidații în căutare de noi oportunități aleg site-urile de locuri de muncă drept principală sursă de opțiuni, arată o analiză D&D Research pentru BestJobs.

Majoritatea (73,1%) angajaților din categoria white collar („gulerele albe”, angajații de la birouri) spune că BestJobs este platforma cea mai accesată de ei.

În același timp, platforma BestJobs este preferată într-o mai mare măsură și de gold collar („gulerele aurii”, angajații cu specializări superioare).

Atunci când evaluează site-urile cu locuri de muncă, românii se uită în special la numărul de joburi disponibile în orașul unde locuiesc (64,5%).

Urmează numărul de joburi pe domeniul de interes (61,8%), claritatea și detalierea anunțurilor (60%) și numărul de joburi pentru nivelul de pregătire (59,5%).

Pandemia a modificat puternic piața muncii

Participanții la studiu observă că pandemia a adus modificări mari pe piața muncii, cea mai importantă dintre ele fiind posibilitatea de a lucra de oriunde, remote.

Tot ca efect al pandemiei, 43,9% dintre participanții la studiu observă cum nivelul de muncă a crescut, însă remunerația a rămas aceeași.

Oferta de locuri de muncă este considerată suficient de variată, în special de către angajații din categoriile white și gold collar.

Tot aceștia consideră că există o potrivire bună între criteriile de angajare și specializările lor, la polul opus față de blue collar, care consideră că cerințele angajatorilor sunt greu de atins.

În plus, 71,6% dintre participanți observă că oferta de locuri de muncă este mult mai bună pe anumite domenii, dar 57% consideră că este dificil să își găsească un loc de muncă.

Mai mult decât atât, doar 31,9% consideră că salariile oferite sunt atractive.

- publicitate -

trebuie să citești