84% dintre românii din mediul urban declară că preferă ca produsele proaspete pe care le achiziționează să fie românești, arată un studiu iSense Solutions.
70% dintre persoanele din mediul urban au această preferință în cazul alimentelor cu termen de valabilitate mare, cum sunt conservele, făina, etc, iar 55% în cazul cumpărării de mobilier.
Aproape jumătate (49%) dintre locuitorii din urban ar prefera, dacă au de ales, să cumpere dulciuri românești și 45% preferă încălțăminte produsă în România.
Românii preferă produsele locale din motive variate
64% sunt de părere că prin aceste achiziții contribuie la economia națională, datorită faptului că rămân mai mulți bani în țară, 48% se simt mai bine atunci când achiziționează produse locale, iar 45% consideră că aceste produse sunt mai de încredere.
În plus, 74% dintre românii din urban sunt de părere că prin achiziția de produse locale încurajează micii producători.
Românii continuă să rămână atașați de propria cultură sau de obiceiurile traditionale transmise de la o generație la alta.
Astfel, pentru 85% dintre românii aflați în mediul urban, atât cultura, cât și tradițiile, sunt considerate ca fiind valori importante.
Totodată, 70% declară că se simt mai apropiați de mărcile care își adaptează produsele și se inspiră din tradițiile locale.