77% dintre români vor electrocasnice smart, însă prețurile ridicate sunt o barieră în decizia de cumpărare, arată o analiză Reveal Marketing.
Deși peste jumătate dintre români declară că aleg în funcție de performanță, doar 19% spun că ar achiziționa brandurile mai scumpe.
Mașina de spălat (rufe) (32%), televizorul (33%) și espressorul de cafea (25%) sunt principalele electrocasnice pentru care respondenții ar fi dispuși să plătească mai mult.
Mai mult de jumătate dintre români (53%) declară că ar alege branduri cu prețuri de mijloc, încercând să găsească un echilibru între preț și calitate.
Consumatorii caută astfel de mărci, în special pentru aspiratoare (64%), aragazuri (60%), frigidere (60%), cuptoare cu microunde (60%) sau blendere (59%).
79% dintre români afirmă că prețul este principalul criteriu de alegere a electrocasnicelor. Performanța se află pe locul al doilea ca importanță, fiind menționată de către 61% dintre respondenți.
Doar 15% dintre respondenți declară că ar opta pentru mărci mai ieftine și nu consideră că merită să investești foarte mult în aceste produse.
Mixerul (22%), foehnul (22%), fierul de calcat (20%) sau hota (17%) sunt produse pentru care românii ar sacrifica o calitate ridicată pentru a putea plăti un preț mai mic.