32% dintre români sunt siguri că băncile vor continua digitalizarea în următoarele 12 luni. În schimb, o treime a declarat că nu se așteaptă deloc să se întâmple acest lucru, iar 35% dintre respondenții unui studiu Reveal Marketing Research încă nu sunt pe deplin convinși de digitalizarea băncilor.
Cei din mediul urban sunt în cea mai mare măsură convinși de această schimbare a serviciilor bancare – 39% au răspuns că sunt siguri de tendința spre digitalizare, comparativ cu 22% dintre respondenții din mediul rural.
72% dintre români consideră că banca cu care lucrează s-a adaptat în mare și în foarte mare măsură contextului coronavirus.
În ceea ce privește ajutorul oferit de bănci clienților lor în aceasta perioadă, peste jumătate dintre respondenți (56%) sunt de părere că banca cu care lucrează a reușit să își sprijine clienții în contextul pandemiei.
Tinerii au declarat în mare și în foarte mare măsură că banca lor oferă servicii care să le vină în ajutor clienților – 65% dintre tinerii profesioniști și aproximativ jumătate (51%) dintre milenialii fără partener cred acest lucru.
Similar, persoanele educate, cu copii declară că banca lor a venit în ajutorul clienților în aceasta periodă – 53% dintre familiile moderne au selectat această opțiune.
Românii afirmă că au încredere în deciziile pe care le iau băncile la care apelează. 62% dintre aceștia considera că banca lor ia cele mai bune decizii pe timpul crizei coronavirus și se declară mulțumiți de modul de gestionare a acestei perioade.
Care sunt valorile pe care ar trebui să le aibă o bancă?
Întrebați care sunt top 3 valori pe care banca lor ar trebui să le aibă, românii au menționat în proporție de 50% siguranța, seriozitate (45%) și responsabilitate (45%).
Pentru segmentele mai tradiționaliste care își doresc stabilitate, siguranță se situează pe primul loc – seniorii pensionari, urmați de familiile tradiționale sunt cei care prefera în cea mai mare măsură siguranță atunci când se gândesc la valorile unei bănci (55%, respectiv 54%).
Seriozitatea este o valoare menționată în cea mai mare măsură de tinerii profesioniști (59%), iar responsabilitatea este preferată cel mai mult de către maturii fără partener (59%).
Un sfert dintre respondenți (25%) au menționat digitalizarea ca valoare importantă pe care o atribuie unei bănci.
Cei care prefera o banca digitalizată sunt 38% dintre maturii fară partener.
Apoi, persoanele educate, cu copii au selectat aceeași opțiune într-o proporție semnificativă – 35% dintre familiile moderne consideră că digitalizarea este o valoare pe care o banca ar trebui să o aibă.