Efectul coronavirus: 67% dintre bucureșteni au gătit mai mult și au comandat mai puțin

  • În lunile martie și aprilie, 67% dintre bucureșteni au gătit mai mult decât de obicei;
  • Comenzile online de mâncare la restaurante au scăzut cu 20% în ultimele 2 luni;
  • În același timp, tinerii cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani au comandat cu 48% mai puțin decât o făceau în mod normal;
  • Cele mai multe comenzi de mâncare prin aplicații s-au făcut pe Glovo, la polul opus fiind TakeAway.com.
  • Cu excepția Glovo, toate aplicațiile au înregistrat scăderi în luna aprilie față de luna martie.

Comportamentul bucureștenilor în materie de retail și delivery a suferit o serie de modificări în lunile martie și aprilie, ca urmare a restricțiilor impuse de autorități pentru a preveni răspândirea virusului COVID19.

Oamenii gătesc mai mult și comandă mai puțin

Potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru aplicația de rezervări la restaurante Restograf, 67% dintre bucureșteni au gătit acasă mai mult decât în mod normal. O modificare semnificativă a comportamentului, peste media generală, s-a înregistrat la categoria de vârstă 35-44 de ani, unde 75% dintre repondenți au declarat că au gătit mai mult decât în perioada anterioară restricțiilor din cauza pandemiei.

- Publicitate -Domeniile Ostrov

Pe de altă parte, numărul celor care obișnuiau să comande online mâncare a scăzut cu 20%. Procentul e mai mult decât dublu (48%) în cazul categoriei de vârstă 25-34 de ani, comenzile online de mâncare nefiind o prioritate acum pentru acești bucureșteni.

Creșteri pe acest segment se văd puțin în rândul bărbaților, dintre care un sfert comandă mai mult. Per total, încasările din comenzi nu pot susține industria HoReCa, multe restaurante alegând soluția de a-și suspenda complet activitatea pe această perioadă.

Ce așteptări au clienții de la serviciile de food delivery?

Aproape 60% vor ca livrările să fie făcute în condiții igienice, peste 45% vor ca mâncarea să ajungă caldă, iar aproape 40% își doresc un timp scurt de livrare.

Totodată, peste 30% au menționat obligativitatea echipamentului de protecție pentru livrator și, cam tot atâția (+25%), se așteaptă ca livrarea să fie gratuită și fără o valoare minimă pentru comandă.

Gustul identic la comenzi, plata online și livrarea fără contact sunt așteptări pe care sub 20% dintre cei intervievați le au atunci când comandă mâncare.

Glovo și-a menținut clienții, concurenții nu

Potrivit studiului, doar aplicația Glovo și-a menținut clienții în această perioadă, 61% dintre cei intervievați nominalizând-o.

Dacă în martie, 56% dintre bucureșteni au folosit Food Panda, în aprilie procentul a scăzut la 51%.

Cele mai mari scăderi le-au înregistrat în această lună Uber eats, care a fost utilizat de 36% dintre repondeți în luna aprilie, față de 41% în martie, respectiv Takeaway.com folosit de 12% dintre bucureșteni în aprilie, față de 21% în luna martie.

Studiul comparativ martie – aprilie a vizat și numărul de comenzi lunare făcute de bucureșteni. Astfel, atât în martie, cât și în aprilie, 19% dintre persoane au declarat că fac 2-3 comenzi lunar. În aprilie, procentul s-a dublat în rândul celor care au comandat o singură dată pe lună în martie (16%).

- Publicitate -

Restaurantele Sphera Franchise Group din România au 4 milioane de clienți în fiecare lună

Lunar, restaurantele operate de Sphera Franchise Group în România servesc peste 4 milioane de consumatori. Compania este francizor al...

GapMinder Fund II investește în Parol, startup-ul jurnaliștilor Claudiu Pândaru și Alex Livadaru

GapMinder Fund II, fond de capital de risc dedicat companiilor de tehnologie create în România și în Europa de...