67% dintre antreprenori nu au mai așteptat fondurile nerambursabile pentru digitalizare

67% dintre antreprenorii români au renunțat să mai aștepte programul de digitalizare prin fonduri nerambursabile, promis de stat începând din iulie 2020.

Aceștia au preferat să își doteze afacerile cu soluții software din cheltuieli proprii, în special pentru a evita pierderi necontrolate, arată un studiu realizat de CIEL România.

În vara anului 2020, statul român anunța că va lansa un program de digitalizare a IMM-urilor, cu posibilitatea de a accesa fonduri nerambursabile între 30.000 euro și 100.000 euro.

Promis în urmă cu nouă luni, programul de accesare fonduri nerambursabile nu a fost lansat până în acest moment.

De ce nu au mai așteptat firmele românești fondurile nerambursabile

  • Scepticism: 83% cred că programul de fonduri nerambursabile nu va fi lansat în viitorul apropiat sau că nu va mai fi lansat deloc;
  • Necesitate: 62% dintre firme au investit în soluții digitale din nevoie;
  • Impact negativ asupra business-ului: 60% cred că amânarea digitalizării generează pierderi pe termen lung.

Pentru a se digitaliza cu soluții software în perioada pandemiei, firmele mici au cheltuit în medie 500 euro, iar cele medii și mari, peste 2.000 euro.

În general, firmele au investit în softuri de management al stocurilor și vânzărilor, cu scopul de a automatiza activități manuale repetitive cu un nivel mare de eroare umană.

Astfel, prin automatizări, costurile operaționale sunt reduse cu până la 35%-40%.

Studiul mai arată că până la 85% dintre companii intenționează să investească bugete proprii în digitalizare până la finalul anului 2021, în cazul în care nu va fi lansat programul de fonduri nerambursabile.

În schimb, dacă programul ar fi lansat în această vară, aproape toți proprietarii de afaceri (98%) sunt tentați să aplice pentru fonduri nerambursabile de digitalizare.

- Publicitate -

Piața de fuziuni și achiziții din România a crescut în primele nouă luni din 2024

Piața de fuziuni și achiziții din România a înregistrat 198 de tranzacții în primele nouă luni ale anului 2024,...

Marea majoritate a românilor își cumpără produse dulci de patiserie-cofetărie

Un procent de 82% dintre români își cumpără produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, în...