Trei sferturi (77%) dintre europeni spun că 2020 este anul care le-a amintit care sunt lucrurile cu adevărat importante în viață și 65% își propun să ofere cadouri cu însemnătate de Crăciun, arată un studiu Mastercard.
În timp ce 58% dintre consumatori declară că vor restrânge bugetul alocat, după un an cu multe provocări, mai mult de jumătate (51%) spun că vor face cadouri mai personalizate, iar 45% vor investi mai mult timp în a le alege sau a le confecționa.
Provocările aduse de 2020 i-au făcut pe oameni să fie mult mai grijulii în fiecare zi, chiar și față de cei pe care nu îi cunosc, iar 17% afirmă că au cumpărat cadouri pentru un străin, în semn de susținere pentru cei nevoiași, după un an dificil.
Aproape jumătate (48%) dintre europeni au cumpărat cadouri pentru a susține o cauză: 1 din 5 (18%) au cumpărat produse pentru a sprijini o asociație caritabilă, 17% au achiziționat cadouri care susțin adopția animalelor de companie, iar 14% au făcut donații direct către o asociație, în numele cuiva.
În plus, 19% au declarat că au cumpărat felicitări de Crăciun caritabile anul acesta.
De asemenea, europenii sunt mult mai atenți și la magazinele de unde cumpără în acest an. Jumătate (50%) au declarat că, prin intermediul cadourilor de Crăciun, au putut contribui cu ceva pentru comunitate.
Astfel, 59% au cumpărat de la producători locali pentru a ajuta la redresarea comunității, 44% au cumpărat felicitări de Crăciun de la mici afaceri locale, 61% vor cumpăra alimentele și băuturile pentru masa de Crăciun de la un magazin local, iar 27% au rezervat o masă pentru cina de Crăciun la un restaurant independent din cartierul în care locuiesc.
Coșurile cu produse artizanale (38%), cadourile pentru relaxare (37%) și fotografiile înrămate (35%) sunt primele pe lista de cadouri menționate de consumatori, urmate fiind de experiențe oferite cu scopul de a petrece timp împreună (32%) și decorațiuni personalizate (26%).