60% dintre companiile locale plănuiesc să crească ritmul angajărilor

Pe de altă parte, 45% din totalul organizaţiilor afirmă că se luptă cu lipsa candidaţilor calificaţi, conform studiului „Tendinţe în recrutarea remote în 2021”, realizat de Valoria.

Interesant este că patru din zece manageri (40%) susţin că vor creşte numărul rolurilor remote, pentru candidaţii care vor să lucreze la distanţă.

Pentru a atrage candidații, 48% dintre firme mizează pe employer branding, 45% pe folosirea platformelor de social media în recrutare, iar 35% pe transformarea digitală.

Alte 32% dintre companii mizează pe construirea unei baze de date de candidaţi.

Ce provocări văd companiile pentru acest an

45% dintre companii declară că se luptă cu lipsa candidaţilor calificaţi, în timp ce, pe locul al doilea, se află problemele cu atragerea unui număr suficient de aplicaţii (44%).

Urmează problemele în evaluarea abilităţilor sociale (41%), o fluctuaţie mai mare a personalului (33%), creşterea salariilor (33%) şi tranziţia către folosirea tehnologiei în HR (32%).

Ce caută companiile la un angajat

Pe primele locuri în răspunsurile companiilor se află dorinţa de creştere şi învăţare a candidaţilor (77%), capacitatea de adaptare şi rezilienţa (62%), capacitatea de a rezolva probleme (47%) și abilitatea de a utiliza tehnologia (45%).

Alte aspecte importante sunt inteligenţa emoţională (38%), capacitatea de auto-conducere (35%), creativitatea (29%), auto-motivaţia (25%) şi gândirea critică (20%).

- Publicitate -

Bugetul pentru începerea școlii poate ajunge și la 2.000 de euro

Începerea școlii ajunge să coste între 1.000 și 2.000 de euro, după ce, pe lângă rechizitele obișnuite, tot mai...

Industria de media și divertisment locală va crește anul acesta cu doar 2,5%

Industria de media și divertisment din România ar urma să crească cu 2,5% în acest an, comparativ cu 2023,...