Pe de altă parte, 45% din totalul organizaţiilor afirmă că se luptă cu lipsa candidaţilor calificaţi, conform studiului „Tendinţe în recrutarea remote în 2021”, realizat de Valoria.
Interesant este că patru din zece manageri (40%) susţin că vor creşte numărul rolurilor remote, pentru candidaţii care vor să lucreze la distanţă.
Pentru a atrage candidații, 48% dintre firme mizează pe employer branding, 45% pe folosirea platformelor de social media în recrutare, iar 35% pe transformarea digitală.
Alte 32% dintre companii mizează pe construirea unei baze de date de candidaţi.
Ce provocări văd companiile pentru acest an
45% dintre companii declară că se luptă cu lipsa candidaţilor calificaţi, în timp ce, pe locul al doilea, se află problemele cu atragerea unui număr suficient de aplicaţii (44%).
Urmează problemele în evaluarea abilităţilor sociale (41%), o fluctuaţie mai mare a personalului (33%), creşterea salariilor (33%) şi tranziţia către folosirea tehnologiei în HR (32%).
Ce caută companiile la un angajat
Pe primele locuri în răspunsurile companiilor se află dorinţa de creştere şi învăţare a candidaţilor (77%), capacitatea de adaptare şi rezilienţa (62%), capacitatea de a rezolva probleme (47%) și abilitatea de a utiliza tehnologia (45%).
Alte aspecte importante sunt inteligenţa emoţională (38%), capacitatea de auto-conducere (35%), creativitatea (29%), auto-motivaţia (25%) şi gândirea critică (20%).