Conform ultimelor date publicate de INS, 58,2% dintre românii cu vârsta de 16-74 ani, care au intrat pe internet în 2019, au făcut cumpărături online.
45% dintre ei au efectuat comenzi şi cumpărături online în ultimele 3 luni, 32% în perioada cuprinsă între 3 luni şi 1 an şi 23% cu mai mult de 1 an în urmă.
Faţă de anul anterior, ponderea celor care au apelat la comerţul electronic a crescut în 2020 cu 15,8%. Această tendinţă se observă atât la persoanele de sex masculin, cât şi la cele de sex feminin, cu 16,2%, respectiv 15,5% mai mult faţă de anul 2019.
În mediul urban, ponderea persoanelor care au comandat bunuri pe internet a crescut cu 16,1%, iar în mediul rural cu 15,6%.
În 2020, internetul a fost accesat pentru a comanda/cumpăra produse de patru din şapte dintre bărbaţi (58,7%), raportul fiind aproximativ la fel şi pentru femei (respectiv 57,7%).
Pe grupe de vârstă, persoanele care apelează la serviciile magazinelor online sunt atât tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 – 34 ani (69,9%), cât şi persoanele adulte cu vârsta cuprinsă între 35 – 54 ani (60,3%).