All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

duminică | 31 mai | 2020

53% dintre români au descoperit magazine online noi în timpul pandemiei

Centrul comercial Shopping Park Mediaș, de lângă Kaufland, se extinde

Centrul comercial Shopping Park Mediaș își mărește suprafața comercială la peste 16.900 mp și va deveni cel mai mare retail park din...

GLAMI, un motor de căutare online, arată cum s-au comportat românii în timpul pandemiei. Astfel, 42% au cheltuit la fel, alții nu au cumpărat sau au redus costurile pentru îmbrăcăminte (24%). Și în sfârșit, există unele persoane care au cheltuit mai mult (31%).

Un alt fapt surprinzător oferit de studiul GLAMI a fost faptul că 19% dintre respondenți au cumpărat haine online pentru prima dată în timpul distanțării sociale din starea de urgență.

36% dintre respondenți au achiziționat îmbrăcăminte la reducere

- Publicitate -

Un sfert dintre respondenți au cumpărat pentru că aveau nevoie de lucruri specifice, iar 13% dintre persoane au fost motivate să sprijine brandurile locale. Un alt sfert dintre cei chestionați au spus că nu și-au schimbat obiceiurile de cumpărături.

În general, 71% dintre respondenți au cumpărat haine online în timpul stării de urgență, iar 36% dintre respondenți au achiziționat îmbrăcăminte care le-a plăcut, dar care a fost, de asemenea, la reducere.

44% dintre utilizatori vor continua să urmărească reducerile la articolele dorite

Întrebați care sunt planurile lor în ceea ce privește achizițiile online, 44% dintre respondenți au răspuns că își vor reduce bugetele, dar așteaptă cel mai bun preț actualizat pentru articolele dorite pentru a finaliza o potențială achiziție. 31% au răspuns că nu vor schimba obiceiurile de cumpărături, în timp ce 15% și-ar reduce drastic cumpărăturile.

Categoriile de produse în atenția respondenților în perioada următoare sunt tricouri și topuri (30%), rochii și fuste (26%), pantaloni și blugi (25%), încălțăminte sport (23%), sandale și flip-flops (21%), balerini și mocasini (18%). Cele mai puțin atrăgătoare pentru respondenți în viitor sunt categoriile de eșarfe, pălării sau bijuterii, care ocupă ultimele poziții printre preferințele consumatorilor.

42% consideră în continuare livrarea gratuită principalul stimulent al achiziției

Livrarea gratuită la domiciliu este importantă pentru cea mai mare parte din respondenți – 42%. Siguranța livrării va juca, de asemenea, un rol important – 40% dintre oameni susțin că este importantă pentru ei.

36% dintre persoane sunt interesate de un raport calitate-preț bun, iar reducerile brandurilor populare contează pentru 27% dintre clienți. Urmează prețul ieftin (26%) și transportul rapid (22%). Contactul cu magazinul în caz de probleme cu comanda este, de asemenea, un aspect important pentru consumatori. La fel ca și transportul gratuit și rapiditatea acestuia (22%).

53% dintre români au descoperit noi magazine online și vor continua să cumpere online

53% dintre respondenți au descoperit noi magazine online, din cauza situației Covid-19 și probabil vor continua să cumpere online, deoarece găsesc multe avantaje în acest sens.

În ceea ce privește intenția de cumpărături, 54% dintre români cumpără de obicei cu o intenție specifică, însă uneori cumpără ceva neplanificat, în timp ce 31% finalizează o achiziție online numai cu o intenție clară.

Mai mult de jumătate dintre utilizatori au în vedere sustenabilitatea

Jumătate dintre utilizatori au răspuns afirmativ la întrebarea dacă ar fi dispuși să plătească suplimentar pentru ambalaje reciclate. Doar 6% sunt complet împotriva acestui lucru. 17% dintre utilizatori sunt familiarizați cu articole de modă sustenabilă și ar fi dispuși să plătească mai mult pentru acestea.

72% dintre respondenți se concentrează mai mult pe calitatea produselor decât pe sustenabilitate. Dacă produsele sunt de bună calitate, sunt dispuși să plătească mai mult.

- Publicitate -

ULTIMELE