Pandemia COVID-19 va modifica permanent comportamentele consumatorilor și va produce schimbări structurale de durată în industria bunurilor de larg consum și în retail, conform unui sondaj Accenture la care au participat peste 3.000 de consumatori din 15 țări de pe cinci continente.
Cei mai mulți consumatori au declarat că, în prezent, cumpără mai multe produse de igienă personală și curățenie, precum și conserve și alimente proaspete decât o făceau cu două săptămâni înainte. De asemenea, ei cumpără mai puține electronice, îmbrăcăminte și produse de înfrumusețare.
- 60% dintre respondenți petrec mai mult timp pentru îngrijirea de sine și bunăstarea mintală, aproximativ șase din 10 consumatori (57%) spunând că au început să facă mai multă mișcare acasă;
- 64% dintre consumatori au declarat că fac eforturi să reducă risipa alimentară și probabil că vor continua să facă acest lucru;
- 50% dintre consumatori au declarat că fac cumpărături pentru un stil de viață mai sănătos și vor continua probabil să facă acest lucru;
- 45% dintre consumatori au declarat că fac alegeri mai durabile atunci când fac cumpărăturile și probabil vor continua să facă acest lucru.
Rezultatele sondajului mai indică că schimbările din obiceiurile de consum vor continua pe termen lung după pandemie.
Unul din cinci oameni cumpără alimente online
Sondajul Accenture relevă că pandemia determină din ce în ce mai multe persoane să cumpere alimente online. Unul din cinci respondenți care au afirmat că cea mai recentă achiziție de alimente a fost realizată online, au făcut în premieră acest lucru – pentru clienții mai în vârstă proporția a fost de unu din trei.
Cu toate că 32% din totalul achizițiilor au fost realizate online, se estimează că această cifră va crește până la 37%.
MONEY BUZZ | ȘTIRI BUSINESS| ȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |