5 motive pentru implementarea de soluții software destinate gestionării lanțului de aprovizionare (SCM) în companii

Contextul economic actual, în care globalizarea și evoluția tehnologiilor digitale reprezintă tendințele dominante, determină modificări majore în organizarea activităților economice și gestionarea companiilor.

Adaptarea la cerințele clienților și promptitudinea în livrarea produselor solicitate reprezintă avantaje competitive esențiale pentru succesul în afaceri. Planificarea inteligentă și coordonarea adecvată a activităților logistice se numără printre cele mai importante acțiuni pe care o firmă trebuie să le realizeze pentru creșterea eficienței și consolidarea poziției pe piață, în condițiile unei concurențe acerbe.

Vă prezentăm în continuare câteva dintre motivele care determină implementarea și integrarea unor aplicații software printre care se numară și soluțiile Axes Software pentru companii.

Gestionarea eficientă a depozitelor din diferite locații

Coordonarea eficientă și automatizată a activităților de recepție, depozitare, colectare și expediere a mărfurilor între depozite și/sau din depozite către beneficiari are ca rezultate: optimizarea picking-ului, livrarea rapidă, cu resurse minime, a comenzilor, reducerea volumului retururilor și actualizarea, în timp real, a datelor privind stocurile disponibile.

Aceste operațiuni sunt posibile cu ajutorul unor soluții software de gestionare a depozitelor, de tip WMS (Warehouse Management System), care asigură o mărire a productivității cu cel puțin 30% și eliminarea totală a documentelor tipărite neobligatorii. 

Creșterea productivității prin automatizarea operațiilor tehnologice

Planificarea automată a producției și eliminarea erorilor, sincronizarea stocurilor, predictibilitatea și trasabilitatea loturilor sunt doar câteva dintre avantajele pe care le prezintă implementarea unor soluții software de tip MES (Manufacturing Execution System). Acestea facilitează interconectarea tuturor utilajelor, dispozitivelor, oamenilor și urmărirea proceselor de producție.

Reducerea costurilor de depozitare și manipulare

Volumul cheltuielilor cu materii prime, materiale și produse reprezintă o problemă majoră în cadrul activităților economice. Pentru reducerea costurilor de depozitare și manipulare a acestor articole se recomandă utilizarea unor soluții software adecvate nevoilor de gestiune ale întreprinderilor.

Companiile pot să implementeze aplicații de tip ERP (Enterprise Resource Planning) care asigură gestiunea integrată a proceselor și operațiunilor și facilitează planificarea eficientă a resurselor financiare.

Planificarea adecvată a operațiunilor și activităților de producție contribuie, de asemenea, la reducerea costurilor, iar digitalizarea își spune cuvântul și în acest domeniu. De aceea, pentru programarea judicioasă a producției, de la resurse existente până la necesarul de materii prime, activități de stocare, manipulare, livrare și mentenanță, se utilizează aplicații software de tip APS (Advanced Planning and Scheduling)

Diminuarea timpului de procesare a comenzilor

Timpul înseamnă bani, iar reducerea timpului de livrare a comenzilor reprezintă un motiv important pentru implementarea unor soluții software de tip TMS (Transport Management System) prin care se realizează planificarea și optimizarea rutelor de transport.

În acest context sunt foarte utile și aplicațiile POD (Proof of Delivery) care administrează livrările de colete și mărfuri, asigurând coordonarea eficientă a curselor de transport prin automatizarea și simplificarea procedurilor pentru șoferi.

Reducerea numărului de reclamații și retururi de la clienți

Activitățile specifice lanțulului de aprovizionare sunt diverse și complexe, iar neîndeplinirea în bune condiții a obligațiilor asumate de furnizori generează un număr semnificativ de reclamații și/sau retururi de la clienți. Pentru a evita aceste situații neplăcute sau pentru a le reduce numărul, companiile optează și pentru soluții software de tip CRM (Customer Relationship Management). 

Prin intermediul acestor aplicații, se asigură gestionarea automatizată și unificată a interacțiunilor cu clienții și partenerii existenți în scopul îmbunătățirii calității serviciilor oferite și fidelizării sau atragerii de noi clienți. 

Implementarea de soluții software pentru supply chain reprezintă o resursă strategică pentru companii și o modalitate de a obține avantaje concurențiale importante, care să le asigure un plus de eficiență și un profit consistent.

- Publicitate -

Hipermarketul Auchan Târgu Mureș Sud devine ATAC Hiper Discount

Hipermarketul Auchan Târgu Mureș Sud, situat pe bulevardul 1 Decembrie 1918, devine ATAC Hiper Discount by Auchan. Unitatea comercializează...

Salteaua perfectă pentru un somn odihnitor

Somnul este o parte esențială a unei vieți armonioase din toate punctele de vedere. O rutină de odihnă corespunzătoare...