Procesul de optimizare seo, de regulă, ar trebui să fie esențial în cadrul oricărui magazin online. Servicile oferite de o agenție marketing online par costisitoare, dar pot avea un rol important în dezvoltarea acestuia.
O mare parte dintre afaceri au ajuns să fie prezente în mediul online iar regulile lumii virtuale nu sunt făcute să fie încălcate.
O agenție marketing online are un rol important în această schimbare pentru că, adesea, se poate ocupa începând de la tot ce înseamnă creare magazin online și până la strategia de optimizare seo.
Ce este și de ce ai nevoie de optimizare seo pentru magazinul online?
SEO (Search Engine Optimization) în mare parte, reprezintă operațiunile pe care le realizezi în site-ul/magazinul tău online pentru o performanță crescută în motoarele de căutare. Cuvintele cheie sunt cele prin care potențialii clienți caută pe Google.
Astfel, este indicat să ai ca obiectiv ca magazinul tău online să fie găsit în primele rezultate în Google atunci când potențialii clienți fac anumite căutări, relevante pentru afacerea ta.
Dacă crezi că etapele creării unui magazin virtual sunt: creare magazin online și afișarea produselor, pozelor și câteva detalii, trebuie să știi că asta ar putea fi partea cea mai simplă.
Următorul pas este să optimizezi fiecare pagină, fiecare fotografie și întreg conținutul.
5 motive pentru care un magazin online are nevoie de optimizare seo:
1. Google poate ajunge să indexeze toate paginile din site-ul tău,
2. Motorul de căutare îți poate afișa site-ul pe poziții mai bune în rezultatele căutărilor relevante,
3. Traficul pe magazinul tău poate crește,
4. Poți ajunge mai ușor în atenția potențialilor clienți,
5. În funcție de mai mulți factori vânzările pot crește considerabil, în timp.
O strategie bună de optimizare seo în magazinul virtual poate fi o cale eficientă de a crește vânzările online.
Principalele elemente pe care trebuie să le îndeplinești pentru optimizare seo:
Cuvintele cheie
Este important să le folosești corect și să fie relevante pentru căutări. Află care sunt cele mai căutate iar un plugin SEO instalat în magazin, te poate ajuta să respecți regulile de bază.
De regulă, cuvântul cheie trebuie inserat astfel:
– în URL (link-ul paginii),
– în H1 (title tag),
– în prima frază a textului,
– în câteva subtitluri (H2, H3,etc),
– în text de câteva ori, în funcție de lungimea lui.
Creează conținut relevant și convingător
Asigură-te că, conținutul site-ului se poate înțelege ușor și oferă cât mai multe informații pentru clienții tăi.
Optimizează și imaginile! Nu doar că trebuie să ai grijă să nu fie de dimensiuni mari, dar imaginea trebuie să aibă și text alternativ (alt. text).
În plus, ai grijă și la format (în anumite situații poți evita PNG).
Link-urile interne și externe
Adaugă legături prin link-uri către produse sau articole asemănătoare pentru că Google poate deveni mai receptiv.
Cu cât sunt mai multe site-uri (mai ales dacă acestea au o autoritate mare) care fac referire la site-ul tău, prin link-uri către acesta, ai șanse să fii clasat în poziții mai bune în rezultatele căutărilor din motoarele de căutare, atunci când potențialii clienți caută în acestea cuvinte cheie relevante pentru site-ul tău.
Lizibilitatea
Scrie textul din pagina ta astfel încât să fie ușor de citit. Nu folosi propoziții sau fraze lungi. Uneori, oamenii citesc printre rânduri și e ideal să ajungă ușor la informația de interes.
Apelează la o agenție marketing online, probabil e cel mai simplu.
Dacă ce ai citit până aici ți se pare complicat, procesul de optimizare presupune mai multe acțiuni atât în privința conținutului cât și a laturii tehnice a site-ului.
Multe magazine online mici nu stăpânesc aceste aspecte iar cele mari, de cele mai multe ori, lucrează cu persoane pregătite.
O agenție marketing online poate fi o soluție rentabilă dacă deții un magazin online. O optimizare seo bună, în timp, îți va putea asigura vânzări mai multe.
Dacă îți pare costisitor, recuperarea banilor pentru serviciile agenției se poate face destul de rapid, în anumite situații chiar în câteva luni!
Câteva motive pentru care să apelezi la o agenție marketing online full service:
1. Îți poate face magazinul, dacă el nu există încă,
2. Îți poate face un audit pentru a afla situația magazinului (dacă este cazul),
3. Îți poate crea o strategie completă și continuă de optimizare seo,
4. Poți economisi timp și bani,
5. Poate veni cu experiență și informații actuale, folosite în cazul altor branduri din domeniul tău, 6. În timp, îți poate ajuta magazinul online să genereze mai multe vânzări.
Cert este că aproape totul se îndreaptă spre digitalizare. Dacă te gândești să deschizi un magazin online sau vrei ca cel pe care îl deții să aibă mai mulți clienți, ia în considerare să apelezi la o agenție de marketing online.