Piaţa vehiculelor 4×4 câştigă din ce în ce mai mulţi adepţi în ţara noastră. Performanţa pe care ţi-o oferă în condiţii grele de drum este doar unul dintre motivele pentru care românii aleg să conducă SUV sau Crossover.
La acestea se adaugă siguranţa pasagerilor şi confortul la volan. Iată 5 dintre cele mai accesibile maşini 4×4 în piaţa auto românească, în fruntea cărora, nu întâmplător, se află Kia Sportage.
Kia Sportage
Kia Sportage nu este doar cel mai accesibil SUV compact cu tracţiune integrală. Politica dezvoltată de firma sud-coreeană, în special după preluarea de către Hyundai Motor, a fost de a oferi dotări peste medie pentru maşinile de serie.
În ultimii ani, echiparea standard Kia rivalizează cu dotări premium ale unor producători de clasă superioară. Ştirea începutului de an a fost că noul KIA K8 continuă să rivalizeze în SUA cu gigantul BMW Seria 5.
Când vine vorba de segmentul de piaţă 4×4, cel puţin în România, Sportage se bucură de cronici favorabile. Garanţia de 7 ani, o premieră, atrage clienţii ca un magnet. Şi în ceea ce priveşte întreţinerea, marca se dovedeşte a fi accesibilă.
Dacă ai un model vechi şi vrei să faci un upgrade în 2021, dezmembrarea maşinii Kia este o sursă de completare a preţului pentru noul Kia Sportage.
Ford Kuga
Fiecare generaţie de Kuga aduce ceva nou de la compania americană Ford. Prezenţa acesteia în piaţa românească prin fabrica de la Craiova i-a crescut mult popularitatea, motiv pentru care Ford Kuga rămâne în topul preferinţelor când vine vorba de maşini 4×4.
Pasionaţii nu uită că la începutul anilor 2000, odată cu lansarea Kuga, Ford a propus mai mult Sport decât Utility în acronimul SUV! Pe lângă motorizările clasice Diesel EcoBlue şi Benzină EcoBoost, Kuga acoperă şi segmentul de piaţă din ce în ce mai căutat al Hybridelor şi PlugIn-urilor.
Dacia Duster
Cu Duster, Dacia nu a cucerit doar România, pe care o domina de mult timp datorită fabricii de la Mioveni, ci şi Europa. Un SUV al cărui preţ de bază porneşte de la 12.000 de Euro, în anumite condiţii, nu putea fi ignorat în Germania, Marea Britanie sau Franţa.
Cererea a fost atât de mare, încât Dacia a reprezentat un balon de oxigen pentru Groupe Renault într-o perioadă dificilă.
Tracţiunea integrală este disponibilă pe două dintre motoarele pe benzină (1.6, 105 CP) şi motorină (mult lăudatul 1.5 de 90 sau 110 CP). Performanţele maşinii sunt mai mult decât decente, având în vedere că Dacia Duster câştigă premii în competiţii de tip offroad.
Jeep Renegade
Renegade duce mai departe tradiţia Jeep, nume sub care s-a consacrat acest segment de piaţă în ţara noastră mult înainte de sintagmele 4×4, SUV sau Crossover. Forma este clasică, echiparea peste medie, preţul sub 25.000 de euro pentru transmisie integrală.
Jeep Active Drive are patru moduri de rulare: Auto, Snow, Sand şi Mud, care transformă condusul în plăcere indiferent de supraţa pe care rulezi, de condiţiile de drum sau de vreme.
Suzuki Vitara
Vitara şi-a câştigat un loc în acest top datorită preferinţei românilor pentru gama 4×4 de la Suzuki. Este unul dintre modelele care coboară sub pragul de 20.000 de euro şi oferă în schimb dotări premium pentru o transmisie integrală.
Face parte din categoria SUV urban, însă poţi ieşi cu el la munte cu toată încrederea, chiar şi pentru puţin off-road.
A trecut de mult vremea când maşinile 4×4 erau rezervate doar unor categorii sociale. Dezvoltarea acestui segment de piaţă a dus la o coborâre a preţurilor, un avantaj considerabil pentru clienţi. Cele 5 exemple de mai sus sunt edificatoare când vine vorba de SUV-uri accesibile.