5 cei mai cunoscuți antreprenori din lume şi ce i-a făcut bogaţi

5 antreprenori cunoscuţi în lumea întreagă care ne confirmă că este nevoie de curaj şi de încredere în ideea ta, să nu cedezi, să perseverezi, dar şi să nu îţi fie teamă să inovezi.

#1 Walt Disney – Walt Disney Production

Provenea dintr-o familie săracă, de la începutul anilor 1900. Distribuia de mic copil ziare pentru a-şi ajuta familia, dar toţi banii erau luaţi de tatăl acestora. Totuşi, toate necazurile şi obstacolele copilăriei l-au întărit, cum susţine acesta.

Îşi începe cariera ca animator în cadrul unei agenţii de publicitate. Începe să îşi facă propriile filme scurte de animaţie într-un garaj, inspirat chiar de şoriceii care se plimbau prin biroul lui. 

La vârsta de 19 ani decide să îşi înfiinţeze propria companie, însă succesul personajului său nu are impactul scontat, motiv pentru care compania intră în faliment. Nu renunţă, perseverează şi îşi asumă următorii 5 ani în care practic lucrează fără a obţine niciun profit. Succesul apare şi el, iar în 1928 în sfârşit reuşeşte să creeze o peliculă, însă este trădat de colegii săi şi ajunge să piardă astfel drepturile de autor pentru propria lui creaţie. 

Nu se opreşte din a spera şi o ia de la capăt, deşi iar nu avea nicio sursă de a se întreţine şi pierduse tot ce clădise în ultimii ani. Reinterpretează personajul său, însă nu reuşeşte să găsească finanţator care să îl susţină. 

Perseverează şi astfel ia naştere Mickey Mouse, care are să rămână emblema companiei Disney şi cel mai recunoscut personaj din marea familie pe care urmează să o creeze în următorii ani. Motivat de reuşita sa, Walt Disney decide să creeze un film de lung metraj. Această idee îi aduce multe critici, la vremea aceea fiind de neconceput succesul unui lungmetraj în jurul unui personaj animat. 

Totuşi, după 3 ani şi costuri care astăzi echivalează cu 25 milioane de dolari, reuşeşte să pună pe picioare compania pe care noi astăzi o cunoaştem ca fiind Walt Disney Production. 

 #2 Steve Jobs – Apple 

Povestea unui copil nedorit şi ilegitim al unor studenţi de doar 23 de ani, de la Universitatea din Wisconsin. Născut pe 24 februarie 1955 şi dat spre adopţie, acesta este înfiat de Paul şi Clara Jobs din Mountain View. Aici avea să ia naştere legenda Apple. 

A lucrat o vreme la o companie de jocuri video, iar după aceea a decis să călătorească în India. Acolo se converteşte la budism şi trece prin perioada lui „hippy”, cum îi plăcea să spună. 

Pasiunea revoluţionară pentru tehnologie şi filosofia multiculturală dau naştere doi ani mai târziu companiei Apple Computer. Un om destul de temperamental, criticat de unii şi iubit de alţii, Steve Jobs este un caracter de neclintit, care refuză de-a lungul carierei sale să facă cum dictează trendurile sau alţii mai influenţi ca el. 

Pierde controlul propriilor creaţii, însă le „atacă în piaţă” cu alte creaţii proprii. Scopul a fost să arate că nu compania este succesul, ci omul din spatele companiei.

#3 Mark Zuckerberg – Facebook

Creatorul reţelei de socializare Facebook se naşte pe 14 mai 1986, în New York, într-o familie de evrei. Este atras de mic de partea de programare, aplicaţii şi jocuri. În liceu creează un prim program menit să îi ajute pe colegii tatălui său să comunice prin intermediul calculatorului. 

Ulterior este inventatorul a Synapse Media Player – un player audio care era capabil să folosească inteligenţa artificială pentru a reţine obiceiurile muzicale ale utilizatorului. Atrage atenţia marilor companii, însă Mark refuză să se alăture lor şi decide să înceapă facultatea Harvard, în 2002. 

Aici urmează să inventeze o aplicaţie prin care studenţii Harvard să îşi poată căuta după nume şi poze colegii din facultatea Harvard. Reuşesc să răspândească ideea şi la facultăţi precum Yale, Stanford sau Columbia. 

Succesul înregistrat îl determină să renunţe la facultate în 2005 şi, împreună cu alţi colegi, să închirieze o casă modestă în Palo Alto, California, unde aveau să pună adevăratele baze ale Facebook. 

În 2006, aceştia refuză o ofertă impresionantă de 1 miliard de dolari, de la Yahoo. O decizie iniţial criticată se dovedeşte a fi una foarte bună deoarece 4 ani mai târziu compania Facebook este evaluată la 15 miliarde de dolari. 

#4 Sam Walton – Wal-Mart Stores Inc.

Se naşte în 1918, Oklahoma, într-o familie modestă. Pentru a se întreţine, a fost văcar, distribuitor de ziare sau vânzător de abonamente, însă în acelaşi timp a urmat şi cursurile liceului din Missouri. În al doilea război mondial este însă chemat în armată. Aici obţine gradul de căpitan. 

În 1945 Walton devine manager al unui magazin de tip supermarket, pentru care s-a împrumutat 20.000 dolari de la tatăl său. Aici urma să dezvolte diferite tehnici de vânzare care vor pune bazele Walmart. 

Pentru că succesul înregistrat punea în pericol chiar francizorul care îi vânduse magazinele, Sam Walton se vede obligat să îşi vândă magazinele pentru o sumă mult sub valoarea lor, de 50.000 dolari. Cu aceşti bani deschide un nou magazin în Arkansas, în 1950. 

Primul Walmart se deschide în 1962. Primul dintr-o serie de peste 11.400 magazine. Sam a încurajat producţia locală, chiar dacă acest lucru l-a costat o parte din profit şi a avut viziunea şi curajul de a deschide magazine în oraşe mici, considerate cu risc ridicat de eşec. 

Datorită sistemului inovativ de inventariere a reuşit să reducă costul final pentru consumator, poziţionându-se astfel sub competiţie. La baza acestei reuşite a stat faptul că a avut curajul să abordeze un sistem de distribuţie neîncercat până la acel moment – a construit propriile depozite.

#5 Jeff Bezos – Amazon

Se naşte pe 12 ianuarie 1964 şi este astăzi considerat „părintele comerţului electronic”. Amazon urma să fie o companie de vânzare cu amănuntul exclusiv în baza comenzilor prin Internet, adică ceea ce astăzi numim eCommerce.

Dar ceea ce a început ca retailer de cărţi online, urma să devină un gigant cu abonamente de membru, magazine fizice, produse alimentare, propriile dispozitive inteligente etc, totul având la bază un sistem de livrare care putea livra clienţilor în doar o oră. 

Compania pune bazele unui serviciu de Fulfillment by Amazon, cunoscut sub numele FBA, care permite oricui să vândă pe Amazon (cum este acum posibil şi prin MarketPlace-uri), iar aceştia se ocupă de depozitarea, ambalarea şi expediţia coletelor către clientul final.  

Avantajele serviciilor de fulfillment ajung să fie apreciate şi în România, mai ales în ultimii ani. Astfel că, inspirate din modelul Amazon, iau naştere multe business-uri online, dar şi companii către care poţi externaliza serviciile de fulfillment.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Auchan aduce conceptul de magazin ATAC Hiper Discount și în București

Rețeaua ATAC Hiper Discount a Auchan va ajunge și în București prin inaugurarea unui magazin pe Șoseaua Chitilei, în...

Cum să alegi conectorii potriviți pentru doze electrice în funcție de proiectul tău

Alegerea conectorilor potriviți pentru dozele electrice este un pas esențial în orice proiect de instalație electrică, fie că este...