Potrivit APIA, în perioada ianuarie – septembrie 2020, cele mai multe achiziţii au fost consemnate la categoria autoturismelor hibride, respectiv 3.427 de unităţi, în scădere cu 8,2%, în comparaţie cu primele nouă luni din anul precedent.
Vânzările de autoturisme electrice au crescut cu 40,8%, până la 1.407 de unități, în timp ce modelele plug-in vândute au fost în număr de 555 de unităţi, mai multe cu 141,3%.
Între cele mai comercializate autoturisme full electrice în primele nouă luni, conduce Renault – cu 343 de unităţi, urmat de Skoda (306 unităţi), Volkswagen (198), Hyundai (152), BMW (78), smart (67), Nissan (56), Peugeot (55), Tesla (45) şi Mercedes Benz (26).
Cele mai multe autoturisme hibrid vândute în România au fost înregistrate de Toyota cu 2.949 de unităţi, Lexus (139), Hyundai (115), Honda (106), Ford (78), Kia (26) şi Subaru (14).
În topul vânzărilor de autoturisme plug-in, pe primul loc se află BMW – cu 92 de exemplare, urmat de Volvo (82), Ford şi Mercedes-Benz (câte 69 de exemplare), Mitsubishi (61), Porsche (53), Hyundai (34), Skoda (23), Mini (17) şi Toyota (16).