Frauda și criminalitatea economică rămân la niveluri record, potrivit studiului bianual PwC „Global Economic Crime and Fraud Survey” (GECS) 2020, cu 47% dintre companii afectate în ultimii doi ani, a doua cea mai mare rată din ultimii 20 de ani.
Valoarea pierderilor raportate de respondenți din cauza fraudelor se ridică la 42 miliarde dolari.
Principalele tipuri de infracțiuni economice raportate în ultimii doi ani au fost fraudele comise de clienți (35%), criminalitatea cibernetică (34%), furtul de bunuri și bani (31%) și mita și corupția (30%). De altfel, fraudele comise de clienți au înregistrat cea mai mare creștere, de șase puncte procentuale, de la 29% în urmă cu doi ani.
Majoritatea industriilor au fost vizate de criminalitatea cibernetică, respondenții studiului PwC menționând că aceste incidente au afectat semnificativ activitatea companiilor. Acestea au arătat că fraudele și infracțiunile informatice ale clienților sunt cele mai perturbatoare pentru activitate dintre toate infracțiunile.
La nivel global, toate regiunile au înregistrat fraude ale clienților în ultimii doi ani, cele mai afectate fiind Orientul Mijlociu, care a cunoscut o creștere de la 36% la 47%, și America de Nord, unde avansul a fost de la 32% la 41%.
Cum arată un infractor economic
Frauda lovește/poate lovi atât din interiorul, cât și din exteriorul organizațiilor, iar în foarte multe cazuri există complicitate între fraudatorii externi și cei interni.
Potrivit raportului, clienții, hackerii și furnizorii sunt responsabili de 39% din incidentele de criminalitate economică raportate în ultimii doi ani.