All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

miercuri | 14 aprilie | 2021
-PUBLICITATE-

40% dintre femeile care lucrează sunt angajate în sectoare afectate de pandemie

COVID-19 a crescut inegalitățile între femei și bărbați pe piața muncii, mai multe femei fiind în situația de a-și pierde sau de a renunța la locul de muncă în timpul pandemiei, arată o analiză PwC.

Astfel, progresul înregistrat de femei pe piața muncii ar putea reveni în acest an la nivelul înregistrat în 2017.

Indicele analizat este estimat să scadă cu 2,1 puncte între 2019 și 2021 și va începe să recupereze abia din 2022, când va recâștiga doar 0,8 puncte.

În 17 din cele 24 de țări OCDE care au raportat o creștere globală a șomajului în 2020 – femeile au fost cele mai afectate. 

Comparativ cu 2019, rata anuală a șomajului OECD în 2020 a crescut cu 1,7 procente puncte pentru femei (de la 5,7% în 2019 la 7,4% în 2020) și 1,5 puncte procentuale pentru bărbați.

Datele colectate în raportul PwC arată că la nivel global, 40% dintre femeile care lucrează (aproape 510 milioane) sunt angajate în sectoare foarte afectate de COVID-19, precum  turismul, divertismentul și servicii de recreere, comerț și produse alimentare.

Comparativ, 37% dintre bărbații lucrează în aceste sectoare.

În România, deși în decembrie rata șomajului la bărbați a depășit-o cu 0,5 puncte procentuale pe cea a femeilor (5,1%, față de 4,6%), gradul de ocupare este mai mare la bărbaţi, de 74,9%, faţă de 56,9% la femei, potrivit datelor INS.

Primele locuri în topul țărilor cu cele mai mari progrese pe piața muncii pentru femei sunt deținute de Islanda, Suedia și Noua Zeelandă, în timp ce ultimele poziții aparțin Mexicului, Coreei de Sud și Chile.

Dintre țările din Europa Centrală și de Est, Slovenia ocupă locul cel mai înalt (poziția 4). Polonia s-a clasat pe locul 11, Ungaria pe locul 18, iar Estonia pe locul 19.

Republica Cehă și Slovacia se află doar în ultima treime a listei, clasându-se pe locul 22 și respectiv pe locul 26.

- PUBLICITATE -