All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

miercuri | 16 septembrie | 2020

4 din 10 români din mediul urban și-au renovat locuința în acest an

În ultimele 6 luni, 40% dintre românii din mediul urban și-au renovat sau amenajat locuința, arată un studiu cantitativ iSense Solutions reprezentativ urban.

Cel mai preocupați de amenajarea locuinței sunt persoanele între 35 și 40 de ani – 46% dintre ei au făcut demersuri pentru a-și renova sau amenaja locuința în ultima jumătate de an.

De asemenea, aproape jumătate (48%) dintre românii din mediul urban cu venituri personale peste 3.000 RON net s-au implicat în astfel de activități.

În ce au investit cei care și-au amenajat sau renovat locuința?

61% dintre ei au  zugrăvit/ vopsit pereții, 48% au cumpărat decorațiuni (cum ar fi draperii, tapet, tablouri etc.), 43% au cumpărat mobilă (de exemplu: canapea, pat, scaune), 42% au îngrijit grădina sau terasa, iar 37% și-au cumpărat diverse unelte.

- PUBLICITATE -

Achiziționarea de unelte a fost făcută mai mult de cei care locuiesc în București (60%).

Alte lucrări efectuate de către cei care au renovat sau și-au amenajat locuința în ultimele 6 luni includ lucrări de modificări sau amenajări la instalațiile sanitare (31%), modificări sau amenajări la instalația electrică sau de iluminat (24%) și schimbarea ușilor sau a geamurilor (19%).

Tot 4 din 10 români au renunțat la renovarea locuinței

Pe de altă parte, epidemia de coronavirus și schimbările economice generate de aceasta au dus la amânarea sau anularea planurilor de renovare sau amenajare a locuinței pentru 4 din 10 români din mediul urban.

Cei care au fost nevoiți să ia această decizie, mai mult decât ceilalți, au fost mai degraba cei cu venituri mai mici, până în 1.500 RON venit personal net (46%) și cei din zona nord-est a țării (45%).

Cu toate acestea, intenția de a renova sau amenaja locuința în următoarele 6 luni este ridicată: 54% dintre românii din mediul urban declară că își doresc să se implice în acest proces, iar procentul este și mai ridicat în rândul celor cu venituri mai mici (64%).

Printre principalele brandurile de bricolaj menționate unde consumatorii preferă să își facă cumpărăturile se numără Dedeman, Leroy Merlin, Brico Depot, Hornbach și Mathaus.

- PUBLICITATE -