Se spune că un hotel este pe atât de bun, pe cât de buni sunt angajații. De aceea, este esențial ca, prin oferirea unui mediu de lucru optim, să atragi și să păstrezi cei mai buni angajați de pe piață.
Pe lângă acest detaliu, mai sunt și altele pe care un manager talentat trebuie să le cunoască și să le ajusteze pentru a putea oferi servicii de cazare cu adevărat competitive. Pentru a-ți veni în ajutor, am adunat mai jos câteva trucuri esențiale în acest domeniu.
O aplicație de gestiune hotelieră optimizează timpii și profitul.
În afacerile HoReCa, volumul de informații care trebuie gestionat și fluxurile care definesc, în esență, activitatea pot fi copleșitoare. Din acest motiv, un soft de gestiune hotelieră este, cu siguranță, cel mai bun prieten al managerului.
Digitalizarea afacerilor este o realitate existentă pe piață de foarte mulți ani, iar industria hotelieră nu putea ignora acest trend.
O aplicație robustă, ușor de învățat și cu o interfață intuitivă este cel mai bun instrument de lucru, atât pentru angajați, cât și pentru manageri. Salariații pot face sau modifica rezervări rapid, beneficiind inclusiv de integrare perfectă cu website-ul, pot emite facturi, efectuează check-in imediat.
Managerii, pe de altă parte, sunt privilegiați dacă pot accesa o astfel de soluție, deoarece beneficiază de date instant, precum:
- istoricul clienților;
- efectuarea operațiunilor de curățenie și întreținere pe fiecare tură;
- rapoarte complexe – financiare sau diagrama GANTT.
O astfel de soluție permite importul sau exportul de date și poate fi accesată inclusiv de pe platforme mobile (Windows Go), oferind astfel maximă flexibilitate. Aplicația de gestiune hotelieră se integrează perfect cu aplicațiile agențiilor de turism, fapt ce permite o monitorizare în timp real a ritmului vânzărilor.
Fii încrezător și informează-te permanent!
Administrarea unui hotel nu este o treabă tocmai ușoară și există momente în care provocările pot părea copleșitoare. Accesul la informație, însă, dă contur imaginii de ansamblu a activității, poziționează afacerea pe piață în raport cu ceilalți competitori, oferind astfel pârghia necesară luării deciziilor potrivite.
Cunoașterea celor mai noi trenduri în domeniu, a evenimentelor ce urmează să anime comunitatea locală sau a celor de anvergură din zonă este esențială pentru a elabora strategii de vânzare eficiente.
Managerul trebuie să fie și lider, cel pe care salariații îl urmează pentru că știe ce face, le insuflă încredere și ia cele mai bune decizii la timp.
Managerul este esențial în recrutarea celor mai buni salariați și în motivarea acestora pentru a-și depăși condiția și pentru a deveni din ce în ce mai buni, mai implicați în ceea ce au de făcut.
Pentru a realiza aceste obiective, managerul are nevoie să fie în mijlocul acțiunii, printre angajați, să se implice activ în soluționarea oricărei probleme apărute și să cunoască situația la zi.
Fii atent la clienți!
Barometrul perfect pentru măsurarea performanței în managementul hotelier este gradul de satisfacție al clienților și cea mai bună metodă de a evalua bucuria de a fi găzduit într-un hotel este chiar discuția directă cu oaspetele.
Asemenea ocazie reprezintă maimult decât o oportunitate de comunicare, căci clientul va fi foarte încântat de un asemenea tratament și, cu siguranță, va dori să revină într-un hotel al cărui manager se implică personal.
Pe de altă parte, unii clienți preferă critica în mediul online și pot fi chiar foarte acizi în exprimarea opiniilor. Dar asemenea situație nu este neapărat un moment de criză, ci mai degrabă o reală oportunitate de a identifica punctele slabe în desfășurarea activității și de a lua decizii corective.
În definitiv, toți cei implicați într-un fel sau altul în domeniu – clienți, angajați, colaboratori, parteneri – se bazează pe clarviziunea și acțiunile managerului, iar acest lucru poate fi o sursă de tensiune intensă.
Este esențial, însă, ca această presiune să fie utilizată în sens constructiv, pentru luarea unor decizii bune, având deplina încredere că implicarea activă în bunul mers al afacerii este fundamentală pentru a face o treabă excelentă.