Un proces eficient de onboarding poate fi cheia relației de succes dintre angajat și angajator. Modul în care sunt trasate de la început lucrurile, transparența în comunicare și trainingurile de specialitate sunt aspecte importante în realizarea pe termen lung a acestei colaborări.
Procesul de onboarding poate fi cel mai important ciclu pentru un angajat la noul loc de muncă și poate fi responsabil pentru rezultatele pe care acesta le va obține pe viitor. Este, fără îndoială, un factor de influență în traiectoria și performanța membrilor echipei. Iată care sunt câteva dintre regulile de bază în onboarding și ce impact au acestea în cadrul unei companii.
3 reguli de bază în onboarding și cum te ajută această soluție de L&D
Un proces eficient de onboarding poate fi cheia relației de succes dintre angajat și angajator. Modul în care sunt trasate de la început lucrurile, transparența în comunicare și trainingurile de specialitate sunt aspecte importante în realizarea pe termen lung a acestei colaborări. Procesul de onboarding poate fi cel mai important ciclu pentru un angajat la noul loc de muncă și poate fi responsabil pentru rezultatele pe care acesta le va obține pe viitor. Este, fără îndoială, un factor de influență în traiectoria și performanța membrilor echipei. Iată care sunt câteva dintre regulile de bază în onboarding și ce impact au acestea în cadrul unei companii.
Traininguri concentrate în micromodule de învățare
Procesul de onboarding bine realizat poate duce la succesul pe termen lung al fiecărei organizații. Misiunea echipelor L&D este să gândească strategii și programe care să conducă la integrarea cu succes în echipă a noilor angajați. Acest lucru va contribui la performanță, dar și la o echipă bine sudată, ajutând la o retenție mai mare a angajaților. Pentru a se asigura că procesul de onboarding va fi unul reușit, echipele L&D pot accesa platforme de microlearning, unde pe baza criteriilor alese pot concepe traininguri personalizate pentru noii membri ai echipei. Aici pot realiza micromodule care să vină în ajutorul angajaților cu informații de specialitate și exerciții care să le testeze abilitățile. Astfel, angajații vor avea acces la aceeași informație și vor putea să învețe pe baza unor microprograme concentrate lucruri esențiale despre activitatea lor profesională în cardul companiei.
Comunicare transparentă încă de la început
Este esențial ca înainte de prima zi de muncă să aibă loc comunicarea clară a așteptărilor de ambele părți. În acest fel, angajatul va ști exact care îi sunt sarcinile și condițiile pe care trebuie să le îndeplinească și va putea să-și expună punctele de vedere și dorințele referitor la noul loc de muncă. Astfel, programul de lucru, valorile și cultura companiei sunt subiecte care trebuie atinse încă de la început. Setarea de obiective clare, măsurabile, pentru perioada de început, ajută în evaluarea progresului. În plus, în primele săptămâni ar trebui să existe periodic întâlniri care să permită o comunicare între angajat și reprezentanții companiei la care lucrează, tocmai pentru o integrare eficientă în echipă.
Suport continuu
Managerii sunt responsabili pentru rezultatele atinse de echipa lor. Este important ca aceștia să joace rolul de lider și să ofere suport și feedback continuu noilor angajați. Atribuirea unei persoane de contact pentru întrebări și clarificări poate ajuta mult angajatul în perioada de început și îi poate oferi îndrumările necesare. Managerii sunt cei care construiesc un plan de acțiune și trasează direcția pe care să o urmeze echipa, dar și obiectivele profesionale de atins, conform indeed.com. Crearea unui plan face ca echipa să rămână organizată, iar angajații să aibă claritate în privința activității pe care o au de îndeplinit. Asta îi poate ajuta să devină mai eficienți și focusați în realizarea targetului.
