Atragerea de noi pacienți și fidelizarea acestora sunt esențiale pentru succesul oricărui cabinet stomatologic. Mai ales pe o piață atât de competitivă, este important să folosești strategii eficiente, pentru a te face remarcat și pentru a avea pacienți atât de mulțumiți, încât să te recomande și altora. În continuare, vom explora 3 modalități de a atrage mai mulți pacienți și de a-i încuraja să revină.
- Creează o prezență online atractivă și investește în marketing pe social media
Trăim în era digitală, iar prezența online este esențială. Apelează la ajutorul specialiștilor pentru a crea un site web modern, pe care se navighează cu ușurință, care oferă informații concrete și actualizate și care să fie optimizat SEO, pentru un plus de vizibilitate. Include recenzii pozitive și testimoniale de la pacienți mulțumiți.
Platformele de social media sunt instrumente puternice pentru promovarea cabinetului, așadar folosește-le regulat. Publică informații de calitate: articole educative despre sănătatea dentară, oferte speciale, eventuale evenimente.
Nu uita că aceste platforme sunt puternic vizuale: atașează postărilor fotografii reale, efectuate la tine în cabinet și ai grijă ca acestea să reflecte preocuparea constantă pentru servicii de calitate și pentru respectarea igienei. Evidențiază în mod discret această preocupare prin imagini care să prezinte dotările moderne, folosirea constantă a echipamentelor de protecție și a altor consumabile pentru cabinetele stomatologice.
- Oferă servicii la cele mai înalte standarde
Realitatea este că cea mai bună metodă de fidelizare a pacienților este reprezentată de serviciile ireproșabile oferite. Alege personal bine pregătit, amabil și profesionist, astfel încât fiecare interacțiune a pacientului să fie una plăcută, iar acesta să se simtă apreciat și îngrijit.
Un cabinet stomatologic dotat cu echipamente moderne și de înaltă precizie poate atrage mai mulți pacienți, nu numai ca urmare a sporirii confortului, cât și datorită îmbunătățirii calității serviciilor.
Nu uita că serviciul oferit de cabinetul tău nu se referă numai la tratamentul stomatologic propriu-zis. Pacientul trebuie să se simtă bine din momentul în care ia contact prima dată cu clinica, fie că este vorba despre o programare online sau despre una telefonică. Amabilitatea persoanei de contact, interesul real al acesteia de a oferi ajutor și flexibilitatea programărilor sunt importante pentru pacienți.
O idee interesantă, care poate dovedi preocuparea pentru confortul și bunăstarea pacienților este să rezervi sloturi suplimentare pentru eventuale urgențe; puține lucruri vor genera un nivel similar de apreciere și recunoștință ca un tratament stomatologic efectuat urgent, unui pacient care suferă de dureri dentare intense!
- Investește în fidelizarea pacienților
Multe persoane cred că fidelizarea pacienților necesită în mod obligatoriu tot felul de reduceri, dar nu este neapărat adevărat. Evident, poți oferi reduceri pentru vizite regulate sau pentru recomandări, ceea ce îi va stimula pe pacienți să revină și să îți aducă și alți clienți, dar există și alte moduri de a asigura fidelizarea acestora, cum este, de pildă, educația întru prevenție.
Mulți dintre pacienți sunt convinși că la medicul stomatolog mergi atunci când trebuie să tratezi ceva și nu iau în calcul implicarea dentistului în menținerea sănătății orale și prevenirea afecțiunilor. Profită de fiecare vizită a pacientului și efectuează o inspecție generală a cavității bucale a acestuia; pe baza celor constatate, fă recomandări personalizate de îngrijire orală.
Propune un plan de tratament pentru toate problemele constatate în timpul consultației și rediscută-l cu pacientul după fiecare vizită, astfel încât acesta să știe exact unde se situează. Explică importanța consulturilor regulate, la fiecare 6 luni, și ajută-l pe pacient să înțeleagă mai bine diferențele de ordin medical, dar și practic, financiar, dintre tratamentul unei carii superficiale și o obturație de canal.
Vorbește despre măsurile preventive disponibile pentru menținerea sănătății dentare. Explică de ce este detartrajul periodic atât de important și arată-i pacientului, practic și concret, ce se obține în urma unui detartraj efectuat corect. Oferă mostre de pastă de dinți, apă de gură, ață dentară și alte produse de igienă de la furnizorii parteneri, pentru a crea o relație mai personală cu pacientul. În sfârșit, nu uita să-i pui la dispoziție o metodă sigură și comodă de a oferi feedback, ține cont de acesta și îmbunătățește lucrurile care ți-au fost semnalate!
Atragerea și retenția pacienților în cabinetul stomatologic este extrem de importantă pentru a-ți putea desfășura activitatea în cele mai bune condiții. Acordă-i importanța cuvenită și descoperă și alte idei practice, adaptate realității tale, pentru a face asta!