Trei din patru companii se așteaptă să înregistreze vânzări în creștere, atât în 2022, cât și în 2023, relevă un studiu elaborat de compania de consultanță în management Horváth.
În cazul României, optimismul depășește media din studiu, în condițiile în care 80% dintre companii estimează că vor avea vânzări sporite în 2022, respectiv 93% au o așteptare similară pentru 2023.
Transformarea digitală este, pentru al treilea an consecutiv, o preocupare prioritară pentru managerii companiilor, în timp ce securitatea cibernetică intră pentru prima oară în topul preocupărilor.
La nivelul inițiativelor strategice, transformarea digitală se află, din nou, pe primul loc, urmată de obiective care țin de cybersecurity, iar locul al treilea este ocupat de orientarea business-ului către sustenabilitate ecologică.
Impactul invadării Ucrainei de către Rusia a dus la pierderea accesului la piața rusă și închiderea fabricilor unor furnizori pentru 25% dintre companiile care au participat la studiu, dar impactul a fost de numai 7% pentru companiile românești.
În schimb, în privința creșterii costurilor din ultimul an, media pentru toate industriile, rezultată din studiu, a fost de 15,2%, în timp ce creșterea a fost mai puternică (24%) pentru firmele românești.
De asemenea, în timp ce 72,7% dintre companiile participante la studiu reușesc să-și transfere creșterile de costuri în prețurile percepute clienților finali, în România, doar 60,4% pot face acest lucru.