3 din 10 români intenționează să își schimbe locul de muncă în 2022

Portalurile cu anunțuri de locuri de muncă și relațiile personale sunt canalele cel mai des folosite de cei dornici să se angajeze în altă parte

3 din 10 români (29%) intenționează să își schimbe locul de muncă în primele luni ale lui 2022, în procent puțin mai mare față de anul anterior, arată datele Randstad.

Mai mult, 46% din cei care se tem că își vor pierde locul de muncă și-au propus și ei să se angajeze în altă parte, în prima jumătate a acestui an.

Un procent de 14% din români și-au schimbat locul de muncă în a doua jumătate a anului trecut, procent puțin mai ridicat față de 2020 (11%),

Portalurile cu anunțuri de locuri de muncă și relațiile personale (41%, în creștere cu 4% comparativ cu anul trecut) sunt canalele cel mai des folosite de cei dornici să se angajeze în altă parte.

Femeile (49%) și cei cu educație peste medie (48%) apelează într-un procent puțin mai mare la portaluri.

Mai mult, 79% din cei care își caută loc de muncă prin intermediul unui portal folosesc eJobs, iar 59% (și) BestJobs.

Social media reprezintă un canal de a identifica oportunități profesionale pentru 30% din respondenți, care preferă în procent de 92% Facebook pentru a face acest lucru, urmat de Instagram (25%).

Munca la distanță a scăzut de la 47%, în 2021, la 30% în 2022

Pentru 33% din forța de muncă din țara noastră, lucrul de acasă fie nu este permis, fie nu este posibil, prin natura activității, ceea ce reprezintă un procent similar cu media europeană (32%).

În general, în alte țări din Europa, un procent mai mare de angajați lucrează (parțial) la distanță față de cei din țara noastră (38% vs. 30%).

Peste jumătate din românii care în prezent își desfășoară activitatea exclusiv la distanță se așteaptă ca această situație să se mențină și în viitor.

Este un procent considerabil mai mare față de alte piețe, unde media este de 1 din 3 angajați.

CITEȘTE ȘI: Carrefour are peste 18.000 de angajați în România

- publicitate -