3 aspecte esențiale ce pot influența vizibilitatea unui site web în Google

Google este o multinațională fondată în Statele Unite ale Americii în 1998 și administrează motorul de căutare online cu același nume. Serviciul oferit este o căutare rapidă a informațiilor, imaginilor, cărților, blogurilor sau directoarelor web, într-o bază de date ce conține informații despre aproximativ 8 miliarde de site-uri. La finele lui 2007 a fost declarată cea mai puternică marcă la nivel global din punct de vedere al valorii comerciale și al percepției utilizatorilor.

Dacă ai un site și te interesează aspectele ce pot influența vizibilitatea în Google sau intenționezi să te informezi în perspectiva unei activități pe internet, atunci rândurile de mai jos îți vor fi de folos.

Calitatea website-ului

Primul și cel mai important aspect în acest context este legat de modul în care site-ul este structurat, de viteza de încărcare a paginilor și de abilitatea de a oferi o experiență impecabilă utilizatorului, indiferent de platforma și browser-ul de acces – desktop sau dispozitiv mobil. Un website bine realizat trebuie să aibă:

  • Stil – designul paginilor web să fie simplist, cu fotografii de calitate; să folosească două sau maxim trei culori care să se îmbine armonios, cu linii grafice care să pună în valoare informația conținută și să nu agaseze vizual;
  • Conținut – informațiile prezentate trebuie să fie reale și atractive, deoarece un vizitator nu acordă mai mult de câteva secunde unui text decât dacă este captivat de informația afișată; textele să fie concise și corecte semantic și gramatical, structurate simplu și să conțină cuvinte cheie relevante pentru SEO;
  • Structură bine definită, ușor accesibilă și funcțională – este esențial ca absolut toate paginile să se încarce rapid, fără erori de afișare sau conținut, cu un scroll minimal și un meniu de navigare remarcabil și intuitiv;
  • Optimizare pentru accesibilitate multi-platformă – ideal, website-ul trebuie să ofere aceeași viteză și calitate a încărcării paginilor pe orice browser utilizat sau platformă, mobilă sau desktop.

Resursele din server

Un alt aspect important ține de resursele alocate pe serverul ce găzduiește website-ul. Astfel, este foarte important să cunoști în detaliu nevoia de resurse a website-ului, pentru a putea decide dacă soluția potrivită este un server dedicat, un server virtual privat sau un serviciu web-shared.

Prețul unui server dedicat reflectă garanția furnizării unui pachet de servicii de găzduire care asigură o funcționare ireproșabilă, indiferent de vârful de trafic, de cantitatea sau de tipul datelor conținute. Între avantajele de a beneficia de găzduire pe un server dedicat amintim:

  • Website-ul funcționează perfect chiar dacă simultan este accesat de un număr mare de vizitatori, datorită exclusivității în alocarea resurselor hardware;
  • Securitatea este la cele mai înalte cote, administratorul de server putând instala orice fel de soluții de securitate consideră a fi necesare;
  • Libertate totală în a alege și gestiona opțiunile de sistem de operare și aplicațiile necesare funcționării și administrării site-ului

Certificarea SSL

Un detaliu care influențează semnificativ vizibilitatea în Google este prezența sau absența unui certificat SSL. În mod frecvent, pachetele de găzduire web conțin în prezent și un certificat SSL gratuit, dar trebuie verificată oferta și implementată inclusiv această opțiune. Secure Sockets Layer este un protocol de securitate care permite schimbul criptat de informații între serverul gazdă și browserul celui ce accesează website-ul și poate fi de mai multe feluri:

  • Domain validation – sunt cele mai frecvente și activează protocolul https;
  • Domain validation cu garanție – garanția este o sumă de bani ce poate fi revendicată de un client ale cărui date bancare stocate pe un website cu certificat SSL activ au fost furate (Facebook utilizează o astfel de variantă);
  • Extended validation – pe lângă activarea protocolului https este inserată și o bară verde care conține numele companiei pentru care a fost emis certificatul SSL în scopul oferirii unei garanții în plus utilizatorului (exemplu: PayPal).

Absența unui certificat SSL este semnalizată de către Google cu afișarea mesajului „Not secure” începând cu iulie 2018, iar din 2014 aceeași companie a anunțat că prezența acestui certificat este factor ce influențează rating-ul SEO.

Ca metode utile de creștere a vizibilității site-ului tău, cele mai eficiente sunt următoarele:

  1. Campanie cu licitare CPC Google AdWords (cost-per-click) – se setează manual o sumă maximă pe care proprietarul site-ului este dispus să o plătească pentru fiecare click dat pe site-ul său.
  2. Campanie pe social media – instrumentul Facebook Ads permite o configurare avansată a strategiei de promovare online.
  3. Crearea propriei comunități pe secțiunea forum – implicarea în oferirea de răspunsuri la problemele ridicate de vizitatori, căci prezența activă și sugestiile pertinente oferite sunt de natură să coaguleze comunitatea de utilizatori.
  4. Marketing-ul afiliat – proprietarul website-ului face o ofertă, iar bloggerii interesați acceptă să facă analize de produs, să insereze link-uri cu acest website și să recomande produsele.

Oricare ar fi profilul activității tale, acum știi cum îți poți crește vizibilitate online. Mult succes!

- Publicitate -

Vrei să-ți achiziționezi o locuință modernă? Cum să finanțezi schimbările majore?

Achiziționarea unei locuințe moderne este un obiectiv important pentru mulți dintre noi, dar poate părea o provocare financiară semnificativă....

Piața criptomonedelor, scădere puternică a capitalizării totale în august

În august 2024, piața criptomonedelor a resimțit o scădere cu 13,1% a capitalizării bursiere totale, influențată de preocupările macroeconomice...