2021, cele mai multe tranzacții pe piața terenurilor din ultimii 15 ani

Valoarea totală a tranzacțiilor a depășit 800 milioane euro

Piața tranzacțiilor cu terenuri destinate proiectelor rezidențiale și comerciale (birouri, retail, hotel) a înregistrat anul trecut cea mai ridicată valoare din 2007.

Volumul total al tranzacțiilor a crescut de peste două ori și jumătate față de volumul estimat la 310 milioane euro în 2020, arată datele Colliers.

Retailerii și dezvoltatorii rezidențiali au fost extrem de activi, terenurile destinate proiectelor de acest tip reprezentând aproximativ 90% din total.

Trei sferturi din volumul tranzacțiilor, în București

Capitala a rămas în frunte cu trei sferturi din volumul nominal de tranzacții, respectiv o valoare de peste 600 de milioane euro.

În jur de 70% din tranzacțiile din București sunt destinate proiectelor rezidențiale. Există numeroase tranzacții mari cu proiecte mixte unde nu este stabilită cu certitudine ponderea alocată de dezvoltatori diverselor sectoare.

Pentru comparație, în 2007 doar în București se înregistrau tranzacții de peste 800 milioane euro, iar la nivel național s-a depășit pragul de 1 miliard euro.

Anul trecut a crescut interesul dezvoltatorilor pentru o serie de orașe mari, Timișoara, Brașov, Constanța, Cluj-Napoca, Craiova, Galați, Brăila, Oradea, Sibiu.

Totodată, a crescut semnificativ numărul de tranzacții mari (de peste 5 milioane euro), inclusiv în orașele din afara Bucureștiului, fiind realizate tranzacții la valori rar văzute post-2008.

De exemplu, pentru un teren din zona Primăverii, dezvoltatorul Hagag a plătit aproape 6.000 de euro pe metrul pătrat, apropiindu-se de recordul absolut pe piața locală din România.

În medie, prețurile rămân ușor sub valorile din 2007-2008.

- Publicitate -

Piața de fuziuni și achiziții din România a crescut în primele nouă luni din 2024

Piața de fuziuni și achiziții din România a înregistrat 198 de tranzacții în primele nouă luni ale anului 2024,...

Marea majoritate a românilor își cumpără produse dulci de patiserie-cofetărie

Un procent de 82% dintre români își cumpără produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, în...