20% dintre retaileri au început să vândă și online anul trecut, în timp ce 46% au confirmat faptul că au vândut mai mult online în 2020 față de 2019.
46% dintre firme au raportat o creștere a vânzărilor în online, iar 24% dintre companii și-au reorientat business-ul către ecommerce.
Un procent de 5% dintre respondenți și-au mutat exclusiv vânzările în online.
Investițiile în marketing și promovare au fost strategia de business abordată de 50% dintre retaileri, iar 36% dintre ei au ales să dezvolte soluții și produse noi.
Programele de loializare a clienților s-au numărat printre soluțiile la dinamica nouă a pieței, 23% dintre companii investind în programe de loializare.
Cu ce probleme s-au confruntat retailerii în mediul online
32% dintre respondenți sunt nemulțumiți de instabilitatea traficului de cumpărare în mediul online, iar 30% de întârzierile în livrarea comenzilor.
Alte sincope menționate de retaileri țin de lipsa stocurilor (26%), neîncrederea consumatorilor finali în metodele de plată online (18%) sau dificultăți la expedierea produselor (18%).
Doar 10% din totalul retailerilor intervievați și care sunt prezenți online s-au declarat nemulțumiți de performanța platformei de ecommerce utilizate.
Studiul a fost realizat de VTEX și iSense Solutions.