2 din 3 români fac cumpărături online lunar

În noiembrie 2017 57%  dintre românii utilizatori de internet făceau lunar cumpărături online. În prezent procentul acestora atinge nivelul de 66% – arată cel de-al patrulea val al studiului cantitativ „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de EXACT Business Solutions în mai 2019.

„De cele mai spectaculoase creșteri se bucură produsele vestimentare (atât haine, cât și încălțăminte), cele cosmetice și de parfumerie,  serviciile de food delivery și abonamentele la site-uri cu conținut video”, declară Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.  

„Astfel, dacă în urmă cu un an și jumătate, doar 27% dintre românii utilizatori de internet cumpărau haine online, procentul acestora se ridică în acest moment la 45%. Cumpărătorii de încălțăminte reprezintă acum 37% din totalul utilizatorilor români de internet, în creștere cu 16% față de iarna lui 2017”, mai adaugă Julien Zidaru.

La rândul lor, cumpărătorii de produse cosmetice și de parfumerie numără tot 37% din populația utilizatoare de internet (în creștere cu 7% față de primul val al studiului, realizat în noiembrie 2017). Serviciile de food delivery se disting cu o creștere de 11%, acestea fiind utilizate în prezent de 3 din 10 onlineri români.

De remarcat este rata de utilizare a platformelor cu conținut video, în prezent aceasta situându-se la nivelul de 16%, în creștere cu 13% față de luna noiembrie 2017.

Plata online a facturilor – plus 13%

Facturile sunt la momentul actual achitate online de 66% dintre românii utilizatori de internet, cu o frecvență lunară. Acest procent înregistrează o creștere de 13%, comparativ cu iarna anului 2017.

Serviciile de internet banking – plus 11%

Dacă în urmă cu 1 an și jumătate, 40% dintre utilizatorii de internet apelau săptămânal la serviciile de internet banking, în prezent procentul acestora se ridică la 51%.

Vânzarea de produse – plus 3 %

Vânzarea de produse online reprezintă o activitate realizată cu preponderență trimestrial. Dacă în intervalul noiembrie 2017 – noiembrie 2018, procentul celor care aleg să vândă online se situează la 32% – 33%, din primăvara acestui an observăm un trend ascendent și pe acest segment, procentul acestora crescând la 36%.

Donațiile online – plus 3%

Digitalizarea continuă a românilor determină schimbări și atunci când privim spre categoria donațiilor. Dacă în urmă cu 1 an și jumătate procentul celor care utilizau internetul pentru a face o donație era de 13%, în prezent 16% folosesc acest mediu pentru a-și oferi suportul financiar.

MONEY BUZZ | ȘTIRI BUSINESSȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |

- Publicitate -

Aproape de 200.000 de investitori pe piața de capital din România

Numărul investitorilor pe piața de capital autohtonă a continuat să crească și a ajuns la 191.743 la finalul primului...

TAROM vinde bilete de avion la prețuri speciale, începând de la 125 euro

În perioada 14-16 iunie 2024 compania aeriană TAROM dă startul unei oferte cu tarife începând de la 125 euro...