Perioada de lockdown cauzată de pandemia COVID-19 a influențat achiziționarea sau adoptarea unui animal de companie, arată o analiză Reveal Marketing Research.
Astfel, 20% dintre posesorii de animale de companie, declară că dețin un animal de companie de cel puțin doi ani.
Mai mult, în România, 6 din 10 locuitori au un animal de companie.
Câinele este cel mai comun animal de companie deţinut la nivelul gospodăriilor din mediul urban și rural, iar 73% dintre posesorii de animale de companie au câine.
57% dintre oameni au pisici, iar topul celor mai populare animale de companie este completat de păsări (9%), pești (7%), broască țestoasă și hamster/ porcusor de Guineea (3%).
Câinele este animalul preferat de către tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani (80%) și familiile cu copii (78%).
Interesant este că românii par să fie din ce în ce mai interesați de partea de adopție (57%), în detrimentul achiziției (57%).
Atunci când iau în considerare adopția unui animal de companie, 7 din 10 români declară că intenționează să adopte un câine.