Cifrele aferente anului 2019 și începutului anului 2020 arată că 17% dintre creditele destinate agriculturii, 12% dintre creditele IMM & Corporate și 28% dintre creditele de microfinanțare sunt contractate de femei.
Dintre domeniile de activitate ale afacerilor finanțate și reprezentate de femei, în top se regăsesc: agricultura, comerțul și industria prelucratoare.
Dacă persoanele de gen feminin au apelat mai puțin la bancă pentru finanțarea unei afaceri, în cazul creditelor pentru utilizare personală lucrurile situația este mai echilibrată: 40% dintre clienții de credite retail sunt femei.
„Sunt convinsă că în țara noastră sunt mult mai multe femei capabile să conducă afaceri sau să gestioneze relația cu banca, decât arată cifrele. Rolul femeii poate fi mai mult decât cel clasic, iar ca să ajungem la o Românie modernă avem nevoie să schimbăm aceste mentalități. Paradoxal, în Patria Bank, aproximativ 70% dintre angajați sunt femei, iar 80% dintre clienți sunt din mediul antreprenorial, dintre care marea majoritate bărbați. Dacă procentul intern mă bucură, mi-aș dori ca și în privința clienților antreprenori femeile să fie mai bine reprezentate.”, a declarat Daniela Iliescu, Director General Patria Bank.
MONEY BUZZ | ȘTIRI BUSINESS| ȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |