16% dintre români au achiziționat un produs contrafăcut

La nivel european, aproape 1 din 10 oameni (9%) au declarat că au fost induși în eroare în sensul achiziționării de produse contrafăcute.

România a înregistrat a doua cea mai mare proporție de consumatori înșelați, în urma Bulgariei (19%) și înaintea Ungariei (15%). În schimb, Suedia (2%) și Danemarca (3%) prezintă cele mai mici cifre din UE.

Mai mult de o treime dintre europeni (33%) s-au întrebat dacă un produs pe care l-au cumpărat este original.

Interesant este că produsele contrafăcute reprezintă 6,8% din importurile UE, respectiv 121 de miliarde euro, potrivit unui studiu comun realizat de EUIPO și OCDE.

IMM-urile sunt cele mai afectate de încălcarea dreptului de proprietate

Potrivit datelor EUIPO, 1 din 4 IMM-uri din Europa susține că a suferit din cauza unei încălcări a drepturilor de proprietate intelectuală, procentul atingând 19,5% în România.

Întreprinderile care dețin mărci sau brevete au raportat pierderi ale cifrei de afaceri (33%), afectarea reputației (27%) și pierderea avantajului competitiv (15%), din cauza încălcării drepturilor de proprietate intelectuală.

Totuși, în prezent, mai puțin de 9% dintre toate IMM-urile din UE dețin drepturi de proprietate intelectuală înregistrate.

IMM-urile care dețin brevete, desene/modele industriale sau mărci au un venit cu 68% mai ridicat per angajat decât cele care nu dețin DPI.

- publicitate -

trebuie să citești