Potrivit unui studiu realizat de SAS, aproximativ 30% dintre românii care utilizează servicii bancare declară că vor renunța la interacțiunea fizică cu banca.
Aceștia vor continua să folosească în mod permanent serviciile digitale sau aplicația mobilă a instituției financiare.
Studiul arată că în domeniul digitalizării bancare tendințele au fost accelerate de pandemie.
În România, aproximativ 20% dintre clienți au început să folosească un serviciu digital sau o aplicație mobilă pentru prima dată în timpul pandemiei.
Cei mai mulți respondenți români (27%) au declarat că vor înlocui complet deplasarea fizică la bancă cu serviciile digitale.
Circa 18% dintre români declară că vor utiliza concomitent serviciile digitale/aplicația mobilă și interacțiunile fizice cu reprezentanții băncii.
Potrivit studiului, băncile se bucură de succes în ceea ce privește feedback-ul din partea clienților din România.
Astfel, 28% au declarat că beneficiază de un număr mai ridicat de servicii și experiențe personalizate, comparativ cu perioada anterioară pandemiei.
20% dintre respondenți spun că se bucură de facilitățile oferite de plata contactless, iar aproximativ 16% menționează că primesc oferte personalizate și recompense regulat.
Pe de altă parte, doar 14% dintre români spun că s-au bucurat de customer service mai rapid și mai eficient.