Rezultatele unui sondaj Reveal arată că aproape jumătate dintre români (46%) vizitează centre comerciale de 2-3 ori pe săptămână, iar 13% – aproape zilnic.
Mijlocul de transport preferat de către aceștia pentru a ajunge la ele este mașina.
De ce aleg românii un centru comercial când merg la cumpărături
A face cumpăraturi rămâne o activitate de răsfăț și de relaxare. Pentru respondenți, în topul criteriilor de alegere a unui centru comercial stau:
- Diversitatea magazinelor (82%);
- Familiaritatea – să fi avut o experiență anterioară plăcută (81%);
- A avea o experiență completă – spații de agrement, food court, loc de joacă, parcare amenajată etc. (76%).
La o distanță mică se așază și atributul să aibă o parcare modernă, amenajată, 7 din 10 români considerând acest aspect ca fiind important și foarte important, în special pentru cei mai tineri dintre aceștia – milenialii (84%).
Folosirea unei parcări organizate (cu bariere și casierie/ automate de plată) este foarte importantă în ocazii precum mersul la film sau în spații de agrement, când stau mai mult de 3 ore în centrul comercial, sau când merg însoțiți de familie.
Deși românii au trecut printr-o stare de urgență și suntem în stare de alertă din cauza crizei COVID-19, atribute precum să nu fie într-o zonă aglomerată sau să nu fie un centru comercial aglomerat se situează pe ultimele locuri cu procentele 60% respectiv 58%.
De ce este importantă parcarea
Studiul a concluzionat faptul că parcările amenajate, cu plată, din centrele comerciale sunt preferate de 1 din 3 respondenți atunci când vizitează acest tip de spații.
Aceștia doresc să evite probleme precum dificultatea găsirii unui loc liber pe stradă (77%) sau distanța mare de la mașină față de locul în care trebuie să ajungă (49%), deci o parcare amenajată livrează în primul rând beneficii ce țin de confort.
Un alt avantaj important este siguranța – 47% se tem că mașina parcată în locuri neamenajate nu este în siguranță, sau că ar bloca un loc ce aparține altcuiva (26%).
Ce așteptări au românii de la o parcare amenajată
9 din 10 români clasează asigurarea protecției autoturismului ca fiind de o importanță majoră pentru ei, acest aspect aflându-se pe primul loc în rândul mențiunilor respondenților (89%).
Numărul de locuri de parcare, găsirea rapidă a unui loc de parcare și a automatelor sunt criterii considerate importante ori foarte importante pentru 87% dintre respondenți, iar modalitățile multiple de plată (card, cash, SMS) sunt relevante pentru 84% dintre români.
Pentru cei mai tineri dintre respondenţi (cei cu vârsta până în 30 de ani), modernitatea (să folosească cele mai noi tehnologii) reprezintă un criteriu ce cântărește semnificativ pentru ei în evaluarea unei parcări (66% față de 58%, procent pe întreaga populație).
Românii ar plăti un abonament lunar pentru parcare
4 din 10 respondenți manifestă un interes crescut în a plăti un abonament de parcare, dacă ar locui sau lucra în apropierea unui centru comercial, iar acest serviciu ar fi disponibil.
Suma pe care ar fi dispuși să o plătească e cuprinsă în intervalul 75 și 150 de lei/ lună.