All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

luni | 26 octombrie | 2020

1 din 3 români cumpără din magazinele fizice doar pentru că sunt în apropiere

1 din 3 români a cumpără haine și încălțăminte din magazinele fizice doar pentru că sunt în apropiere, arată sondajul „Covid-19 – A doua zi” realizat GLAMI.ro.

Reducerile din magazinele fizice (25%) și un proces anevoios al returului la comenzile online (22%) sunt două aspecte esențiale care îi determină pe români să cumpere offline.

Pe de altă parte, în prezent, 61% dintre români investesc bugete mai mari în cumpărăturile online, decât în cele offline, ca o consecință a pandemiei. Mai mult, 1 din 3 români găsește prețuri mai bune online.

De ce preferă românii cumpărăturile online

33% dintre respondenți au răspuns că alocă mai mulți bani comenzilor online deoarece găsesc prețuri mai mici online. În plus, 30% dintre români apreciază reducerile online, pe care le pot accesa mai ușor, în timp ce respectă măsurile de distanțare socială.

- PUBLICITATE -

În plus, 23% dintre respondenți spun că e mult mai plăcut să faci cumpărături online în prezent, decât cumpărături din magazinele fizice.

29% dintre acești oameni afirmă că pandemia le-a sporit numărul de comenzi online.

Ce cred cumpărătorii despre magazinele fizice

10% dintre respondenți au răspuns că acum sunt speriați să cumpere haine, încălțăminte și alte accesorii din magazinele fizice. Pe de altă parte, 11% cumpără în mod obișnuit din magazinele fizice și nu vor renunța la acest obicei.

14% dintre respondenți au răspuns că măsurile de distanțare socială nu sunt respectate suficient în magazinele fizice, iar 11% dintre participanții la studiu spun că oferta din magazinele fizice nu mai este atât de variată ca în perioada pre-pandemie.

69% dintre români încă apreciază că pot atinge și proba hainele în magazinele fizice, spre deosebire de magazinele online.

Ce branduri preferă românii

Respondenții au afirmat că preferă să cheltuiască bugetul de cumpărături pentru haine și accesorii pe branduri mass-market, ca Zara, Mango, H&M (+30%), câteva branduri premium, precum Calvin Klein, Guess (+28%) și pe branduri sustenabile (+16%).

34% vor cheltui mai puțini bani pe brandurile de lux.

- PUBLICITATE -