Un studiu Reveal Marketing Research arată că peste 70% dintre români sunt interesați să ducă un stil de viață sustenabil iar 54% ar fi dispuși să plătească mai mult pentru produse care sunt promovate ca fiind sustenabile.
În viziunea românilor, sustenabilitatea este înțeleasă ca protejarea mediului înconjurător, reducerea risipei îndeosebi prin reciclare și sănătate.
De asemenea, 60% dintre aceștia consideră că dezbaterile frecvente despre sustenabilitate din ultimul timp sunt rezultatul nevoii din ce în ce mai importante de a proteja planeta și nu ca strategii ale companiilor de a-și îmbunătăți imaginea (15%).
În prezent, peste 70% dintre consumatorii români își manifestă interesul de a avea un stil de viață sustenabil. De exemplu, când vine vorba de alegerea produselor din carne, 77% consideră ca fiind importantă buna reputație a companiei, iar animalele să fie hrănite cu produse naturale.
Românii au încredere în produsele ecologice, 61% menționând că acestea sunt mai bune decât cele standard. În același timp, produsele „verzi” sunt percepute în mică măsură ca fiind accesibile ca preț (37%).
Mai mult, 65% dintre respondenți consideră costurile ridicate ale produselor sustenabile o barieră în schimbarea stilului de viață.
Au devenit românii mai atenți cu mediu?
70% dintre respondenții cu familii declară că obișnuiesc destul de des să colecteze deșeurile în containere diferite, special amenajate și inscripționate pentru diversele categorii.
Aceeași tendință poate fi observată și în cazul folosirii pungilor reutilizabile, peste 75% dintre cei cu familii le utilizează comparativ cu 60% dintre cei tineri și singuri.