55% din comenzile efectuate pe platforma Glami din România în 2021 au fost plasate online prin intermediul unui dispozitiv mobil (telefon).
Procentajul din România este dublu comparativ cu cel din Cehia, unde doar 24% din comenzi sunt plasate de pe mobil.
Bulgaria este următoarea țară după România în care utilizatorii preferă să cumpere îmbrăcăminte și încălțăminte de pe smartphone-urile lor. 52% din comenzile înregistrate pe platforma bulgară Glami provin de pe dispozitive mobile inteligente.
În partea opusă a spectrului, în țările baltice există o pondere foarte mică a achizițiilor mobile, de la 15% în Estonia, la 29% în Lituania.
În ultimele 12 luni, 46% dintre români au făcut cumpărături pentru noi branduri, în special prin intermediul rețelelor sociale (Facebook și Instagram).
La același nivel cu românii sunt cumpărătorii maghiari (46% dintre respondenții din Ungaria preferă să facă cumpărături de branduri noi prin intermediul Facebook și InstaShop).
Doar 41% dintre bulgari spun că folosesc rețelele sociale pentru cumpărături de modă, iar în Cehia doar 27% dintre cumpărători fac shopping de pe Facebook ori Instagram.
Cumpărăturile mobile din Europa Centrală și de Est au înregistrat creșteri puternice în ultimii 5 ani, situându-se în prezent la 151% în Europa de Est și 129% în Europa Centrală.