Tinerii bucureșteni din Generația Z sunt cei mai mulțumiți de biroul lor

CBRE a realizat în 2018 primul studiu referitor la importanța calității mediului de lucru din clădirile de birouri pentru activitatea angajaților. La cercetare au participat 500 de persoane care lucrează în birouri din București.

Studiul s-a concentrat pe reliefarea gradului de satisfacție și pe criteriile relevante pentru oameni din categorii de vârste distincte, care lucrează în diferite zone ale orașului și în domenii de activitate extrem de diverse. Contrar perceptiei des întâlnite în lumea afacerilor care consideră post-milenialii ca fiind o generație cu dificultăți în integrarea în muncă, una dintre concluziile importante ale studiului este că cei mai mulțumiți angajați aparțin generației foarte tinere (18 – 24 ani).

Astfel, 82% dintre respondenții aparținând generației Z (18 – 24 ani), denumită și generația post-milenialilor, s-au declarat mulțumiți și foarte multumiți de amplasarea și condițiile oferite în clădirile de birouri în care lucrează – 55% s-au declarat relativ mulțumiți, iar 27% se consideră foarte mulțumiți.

Generația seniorilor (50 – 64 ani) este satisfăcută în proporție de 73%, dintre care 35% sunt destul de mulțumiți și 38% extrem de mulțumiți.

Categoria persoanelor cu vârste cuprinse între 35 și 49 ani (generația X) s-a clasat pe a treia poziție, cu 63% dintre persoane care sunt mulțumite de condițiile de la locul de muncă. Dintre aceștia 39% sunt aproximativ satisfăcuți și 24% foarte satisfăcuți.

Generația Y (25 – 34 ani), care până în 2020 va avea o pondere de 50% din forța globală de muncă, prezintă cel mai mic procent de persoane relativ mulțumite sau foarte mulțumite de condițiile actuale din spațiile de birouri în care muncesc: 58%, dintre care 35% dintre intervievați sunt relativ mulțumiți, iar doar 23% sunt foarte mulțumiți.

Tinerii aparținând generației Y conduc și în ceea ce privește numărul procentul de persoane relativ nemulțumite, cu 18%, fiind urmați de seniori cu 14%. Din perspectiva gradului de totală insatisfacție, 8% dintre respondenții aparținând generației X s-au declarat extrem de nemulțumiți, urmați de generația Y cu 7%.

Cercetarea a urmărit percepția angajaților din punct de vedere atât al accesului facil cu mașina sau mijloacele de transport în comun, cât și ținând cont de alți factori cum sunt: magazinele, restaurantele, farmaciile sau bancomatele existente în incinta clădirii și în apropierea acesteia, precum și locurile de parcare disponibile, accesul la o sală de sport sau posibilitatea de a veni cu bicicleta la muncă. Alte criterii de alegere a locului de muncă analizate în cadrul studiului au fost: existența dușurilor, a vestiarelor și a spațiilor destinate relaxării și meditației, calitatea mobilierului etc.

Printre concluziile relevate de cercetarea CBRE este și faptul că peste 50% dintre participanții aparținând fiecărei categorii de vârstă în parte petrec între 30 și 60 de minute în drum spre muncă. În ceea ce privește tipul de spațiu de lucru preferat, generațiile tinere optează pentru spații individuale: 43% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 ani și 51% din categoria 25 – 34 ani, în timp ce 56% dintre respondenții din generația X și-au declarat preferința pentru spațiile împărțite pe departamente, la fel ca în cazul seniorilor, cu 50% dintre opțiuni.

La nivelul repartizării pe diferite zone ale capitalei, generația tânără și foarte tânără (18 – 34 ani) lucrează cu precădere în partea de vest și în zona de nord, generația X (35 – 49 ani) în zona de vest și centrală, iar aproape jumătate dintre seniorii care au participat la studiu, în partea centrală a Bucureștiului.

Printre nemulțumirile menționate de majoritatea intervievaților se numără: sistemele deficitare de încălzire, ventilație și aer condiționat (40%), lumina naturală insuficientă (37%), precum și spațiul prea aglomerat și locurile de parcare în număr prea mic (ambele – 36%).

Echilibrul dintre viața personală și timpul petrecut este valorizat în mod diferit, în funcție de categoria de vârstă: generația Z consideră în proporție de 68%, că timpul pentru viața personală este un criteriu extrem de important în alegerea unui loc de muncă, urmată fiind de generația Y cu 47%, generația X cu 51% și generatia seniorilor cu 35%.

- Publicitate -

Kaufland lansează E-Mobility, o platformă pentru încărcarea mașinilor electrice

Kaufland lansează E-Mobility, platforma prin care posesorii Kaufland Card cu mașini electrice au posibilitatea de a-și încărca autoturismul la...

Cum poți obține profit într-un timp scurt atunci când investești pe bursă

În general, investițiile pe piața bursieră sunt asociate cu perspective de câștig pe termen lung, însă trebuie să știi...