SPECIAL: Pe unde va trece autostrada Craiova-Pitești

Traseul autostrazii Craiova-Pitesti
Traseul autostrazii Craiova-Pitesti

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a publicat anunţul pentru contractul de concesiune a autostrăzii Craiova-Piteşti.

 

Noua șosea va avea o lungime de 121 de kilometri și va costa maxim 7,3 miliarde lei (1,7 miliarde de euro).

Decizia finală privind varianta care se va alege pentru această şosea, fie autostradă, fie drum expres, va fi luată în urma dialogului cu candidaţii preselectaţi.

În documentele anexate anunțului de intenție, CNADNR oferă celor interesați informații complete cu privire la noul proiect.

Astfel, autostrada (drumul expres) va trece prin trei județe: Dolj (17,7 km), Olt (71.45 km) și Argeș (31.965 km). Lungimea totală a drumului va fi de 121,185 km, vor exista 73 de poduri, pasaje și viaducte și 27 de intersecții denivelate fără acces.

 

Pe unde trece autostrada

Poate cele mai importante informații oferite în anexele anunțului  sunt cele legate de traseul autostrăzii (drumului expres).

Acesta va începe în Centura Nord a Craiovei și va ocoli comuna Pielești pe la nord, traversând actualul DN65 în apropiere de granița cu județul Olt. În continuare, drumul va ocoli orașul Balș pe la sud, va trece printre localitățile Găneasa și Piatra Olt și va traversa râul Olt în sudul municipiului Slatina, ocolind orașul prin partea de SE până la intersecția cu DN65.

După ce a mers paralel cu actualul drum european circa 10 km, în apropiere de comuna Jitaru va traversa DN 65 și va continua la sud de acesta, va ocoli pe la sud comunele Colonești, Albota și Bradu și va străpunge A1 în zona localității Catanele.

 

Noduri rutiere (marcate cu roșu pe hartă)

Pentru o mai bună fluidizare și recepție a traficului noua șosea va avea șase noduri rutiere mari, iluminate.

Craiova Nord – va face legătura cu Șoseaua de Centura Craiova printr-un pasaj de 108 m lungime.

Craiova Vest – care va face legătura cu DC 4.

Piatra Olt NV – va face legătura cu DN 65 și DC 13.

Slatina SE – va face legătura cu DJ 546 (Slatina-Drăgănești) și va fi situat în apropierea zonei industriale SE a Slatinei (Pirelli, TMK Artrom, Prysmian, Cord România, Vimetco Extrusion)

Valea Mare NE – va face legătura cu DN 65 și va fi situat în partea de est a municipiului Slatina, la o distanță de 2,5-3 km de la intrarea în oraș, în zona releului Valea Mare.

Catanele – va face legătura cu A1, fiind situat în partea de sud a municipiului Pitești, în apropierea Arpechim.

 

Societățile  interesate să depună oferte pentru proiectarea, finanţarea, construcţia şi operarea acestei şosele au termen limită pentru depunerea candidaturilor data de 8 mai, iar investiția va fi recuperată prin taxarea accesului autoturismelor pe noul drum.

 

Cei interesați pot descărca întreaga documentație și proiectul de aici.

 

 

- Publicitate -

București, pe primul loc la lipsa locurilor de parcare, dar sunt și orașe unde parchezi ușor

București este orașul din România în care rezidenții întâmpină cele mai mari dificultăți în găsirea locurilor de parcare, la...

Ziua productivă se cunoaște de dimineață: 5 obiceiuri care te vor ajuta să-ți începi ziua cu spor

În prezent, modul în care îți începi ziua poate face diferența între o zi de lucru reușită și una...