RBL a lansat Start-Up Bridge

rbl start up bridge
sursă foto: facebook.com/fundatiaRBL

Fundația Romanian Business Leaders (RBL) a lansat Start-Up Bridge – proiect de internaționalizare a afacerilor românești în 19 iunie, la Sofia, în cadrul unui schimb de experiențe profesionale între 20 de antreprenori români și potențiali parteneri din Bulgaria.

Studiile arată că prezența internațională directă a firmelor românești este modestă, astfel încât numărul companiilor autohtone care efectuează investiții străine pe piețele externe este de aproximativ 20 într-un singur an. În același timp, firmele autohtone realizează doar 30% din exporturile românești.

Ideea proiectului Start-Up Bridge – Cross your borders a fost generată de nevoia antreprenorilor români de a trece granițele propriu-zise ale țării (pentru dezvoltare regională), dar și de a-și depăși barierele mentale mai mari sau mai mici pe care le avem toți când vine vorba de business. Aceste bariere din capetele noastre pot fi înlăturate mai ușor prin contactul direct cu antreprenori și executivi din culturi de business diferite. Vrem să-i ajutăm pe antreprenorii români să-și deschidă mai larg orizonturile, fie că vorbim de viziune a businessului, de execuție sau de oportuntăți din alte piețe, a declarat Sorin Axinte, antreprenor și membru fondator al Romanian Business Leaders.

Start-Up Bridge propune crearea unei platforme de interacțiune între antreprenorii români și companiile externe aflate în diverse etape de dezvoltare. Ideea, misiunea și obiectivele “Start-Up Bridge” au luat naștere în cadrul Summit-ului RBL din luna martie a acestui an, ca urmare a identificării unui potențial neutilizat de interacțiune internațională în rândul antreprenorilor români.

Vrem să schimbăm mentalități prin această platformă de interacțiune. Vom oferi antreprenorilor români posibilitatea să interacționeze cu alți întreprinzători din piețele țintă, să înțeleagă oportunitățile de afaceri din străinătate și să își găsească mai ușor parteneri, clienți și furnizori prin internaționalizare. De asemenea, proiectul Start-Up Bridge va oferi know-how, studii și informații punctuale despre oportunitățile de business din străinatate, a declarat Gabriel Istoc, antreprenor și inițiator al proiectului Start-Up Bridge.

Primul proiect Start-Up Bridge, organizat la Sofia în perioada 18-19 iunie, a fost realizat în parteneriat cu Association of the Bulgarian Leaders and Entrepreneurs (ABLE) și Start It Smart și a cuprins întâlniri de tip match-making și prezentări despre oportunitățile de business din Bulgaria, fie că dezvoltarea internațională a afacerilor românești se face prin export, prin deschiderea unei firme, prin câștigarea unui proiect de prestări servicii sau prin achiziția unui jucător local.

De asemenea, proiectul a beneficiat de prezența reprezentaților guvernamentali și a diplomaților români și bulgari (Ambasada României în Sofia, specialiștii Invest în Bulgaria și ai Guvernului României) care au oferit informații despre măsuri și programe de susținere a antreprenorilor interesați de internaționalizare.

Start-Up Bridge România-Bulgaria a atras deja interesul a aproximativ 20 de antreprenori români care își propun găsirea de antreprenori pentru dezvoltare în Bulgaria, cunoașterea piețelor regionale, modul de funcționare juridic, cadrul fiscal, profilul clientului, tipologii de cumpărare, infrastructura de livrare, etc. Cei 20 de antreprenori români care s-au alăturat platformei de interacțiune Start-Up Bridge activează în industrii variate, cum ar fi IT&C, producție, FMCG, modă, energie, resurse umane și servicii financiare.

Start-Up Bridge se va extinde pe termen scurt și mediu cu interacțiuni de business în cele mai mari piețe din străinătate, astfel încât să ajute antreprenorii români interesați de internaționalizare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here